رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رابطه سن با خرید تشک

چرا باید تشک مناسب سنمان را بخریم؟ افراد مسن به چه تشکی نیاز دارند؟ آیا کودکان و نوجوانان می توانند از هر تشکی استفاده کنند؟ آیا نوع تشک نیز در سن مصرف کننده تاثیر دارد؟ با ما همراه باشید در پاسخ به این سوالات ،اگر تشک با توجه به سنمان انتخاب نشود به ستون فقـرات آسـیب هـای جـدی و جبران ناپذیری می خورد.

چه تشکهایی برای چه سن هایی مناسب است؟

خرید تشک طبی فنری مناسب چه سنی است؟

تشک ارتوپدیک یا بـه اصطلاح بازاری طبی فنری از سن 1 تا 25 سال مناسب هستند که غالباً این تشکها نرم و soft هستند که معمولاً در این رده سنی بیشتر افراد تشکهای نرم تر و softتر را مـی پسـندند امـا باید یک نکته را متذکر شد که اگر افراد در ایـن گـروه سـنی دچـار کمـردرد باشـند تشـکهای ارتوپدیک یا همان طبی فنری پیشنهاد نمی گردد و زیرا باعث تشدید کمردرد می شود و افـراد بالای 80کیلوگرم هم نمی توانند از تشکها ارتوپدیک یا همان طبی فنری اسـتفاده کننـد زیـرا عمده تشکهای طبی فنری یا همان ارتوپدیک نهایتاً مناسب برای وزن هـای زیـر 80کیلـوگرم می باشند.

خرید تشک . رابطه سن با خرید تشک

تشک های فول ارتوپدیک مناسب چه کسانی است؟

تشک فول ارتوپدیک و %100فول ارتوپدیک برای افراد بـالای 25سـال مناسـب هسـتند و البته این تشکها محدودیت سنی هم ندارند و همه نوع گـروه سـنی مـی تواننـد از ایـن تشـکها استفاده کنند ولی افراد بالای 25سال نمی توانند از تشکهای ارتوپدیک یا همان طبی فنری که در قسمت قبل در مورد آنها گفتیم نمی توانند استفاده کنند اگر بخواهند استفاده کنند بخـاطر حالت نرمی و ارتعاشی که تشکهای طبی فنری یا ارتوپدیک دارند به ستون فقرات خـود آسـیب می زنند .

افراد بالای 25سال باید از تشکهای فول ارتوپدیک یـا همـان طبـی و یـا %100 فـول ارتوپدیک که حالت ارتعاشی ندارند باید استفاده کنند تا به ستون فقراتشان آسیب نزننـد حتـی کسانی که کمردرد ندارند ولی بالای 25سال سن دارند برای اینکه پیشگیری کنند از کمـردرد باید از تشکهای فول ارتوپدیک یا %100 فول ارتوپدیک طبی که از راحتی خواب بسیار بـالای هم برخوردار هستند استفاده کنند .

اهمیت خرید تشک مناسب برای افراد مسن

خواب راحت و استراحت شبانه کافی، امری مهم برای افرادی با سن 65 و بیشتر می باشد. این افراد به احتمال زیاد تجربه دردهای مضمن دارند و زمان خواب، فرصت مناسبی برای استراحت و رهایی از این درد می باشد. برای یک خواب راحت، نیاز به تشک مناسبی می باشد که می بایست با توجه به سابقه پزشکی و مشکلات و بیماری های آن ها بهترین گزینه انتخاب شود. محدودیت های حرکتی، ایجاد سر و صدا و عوامل مختل کننده خواب و در نهایت به عنوان مهمترین عامل، راحتی در هنگام استراحت عوامل موثر بر خرید تشک برای افراد مسن می باشد. متخصصین خانه تشک آماده هستند تا در شعبات فروشگاه تشک خانه تشک شما را در انتخاب بهترین تشک راهنمایی نمایند و در صورت نیاز به تشک سفارشی شما را در این امر یاری نمایند.

تشک مناسب برای افراد پیر باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پشتیبانی تشک

پشتیبانی به معنی میزان مسطح و پایدار بودن سطح تشک می باشد. تشکی که پشتیبانی نداشته باشد منجر به فرورفتگی قسمت یا قسمت هایی از بدن نظیر لگن در تشک خواهد شد که همین امر باعث عدم قرارگیری ستون فقرات در راستای طبیعی خواهد شد. در نتیجه تشکی که پشتیبانی کافی داشته باشد ستون فقرات را در راستای طبیعی خود نگه می دارد و منجر به خواب راحت می شود

راحتی تشک و فشار وارد شده

تشک هایی که بدن را دربرمی گیرند منجر به خواب راحت تر با توجه به قرارگیری مناسب ستون فقرات و پشتیبانی بدن خواهند شد. برخی از تشک ها فشار نابرابر و یا زیادی را به بدن وارد می کنند که منجر به درد بیشتر در نواحی حساس و دردناک خواهند شد.

درجه سفتی تشک

درجه سفتی تشک یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خواب می باشد. تقریبا هیچ فردی تشک خیلی سفت یا خیلی نرم را دوست ندارد. افراد با وزن بالاتر ترجیح می دهند تشکی با سفتی متوسط و بیشتر داشته باشند در حالی که افراد با وزن کمتر دوست دارند روی تشکی بخوابند نرم تر باشد. این انتخاب کاملا با توجه به سلیقه و راحتی فرد استفاده کننده صورت می گیرد. اکثر افراد تشکی با سفتی متوسط را ترجیح می دهند که این نوع تشک توصیه اکثر پزشکان می باشد.

عدم تغییر درجه حرارت در هنگام خواب

برخی از درمان هایی که افراد مسن انجام می دهند و شرایط جسمی و روحی آن ها منجر به افزایش دمای بدن ایشان خواهد شد. استفاده از تشکی که باعث بالا رفتن درجه حرارت خواب و همین طور سرد شدن بیش از حد نشود امری ضروری است. با مشاوره با متخصص فروش و انتخاب تشک مناسب می توانید تشکی که متناسب با درجه حرارت دلخواه خواب شما باشد را انتخاب نمایید. این تشک ممکن است از مموری فوم ساخته شده باشد که بعضا باعث بالا رفتن درجه حرارت خواهد شد (برخی از افراد مسن نیاز به بالا رفتن درجه حرارت در هنگام خواب دارند) یا ممکن است از لیکوئید ژل برای خنک کردن بدن در آن استفاده شده باشد. همین طور تشک های طبی فنری و لاتکس که منجر به گردش هوا و خنک شدن طبیعی بدن می شوند.

عدم ایجاد سر و صدا در هنگام حرکت

تشک های فنری معمولا به علت به کار بردن فنر در ساختار تشک در صورت تکان خوردن، سر و صدا ایجاد خواهند کرد این در حالی است که تشک مموری فوم و تشک لاتکس به علت ساختار فوم مانند خود کم ترین سر و صدا را در هنگام تکان خوردن ایجاد خواهند کرد. سکوت و عدم ایجاد سر و صدا در خواب افراد مسن بسیار موثر است. بسیاری از افراد پیر بعد از بیدار شدن شبانه، ممکن است دچار بی خوابی شوند از این رو بهتر است با عدم ایجاد سر و صدا خواب بهتری تجربه نمایند.

عدم انتقال حرکت

همانند سر و صدا، انتقال حرکت در صورت تغییر موقعیت همسر در تخت خواب منجر به بی خوابی خواهد شد. با توجه به این موضوع، انتخاب تشکی که حرکت را انتقال ندهد امری ضروری می باشد.

راحتی تغییر موقعیت

بسیاری از افراد مسن در طول شب برای پیدا کردن موقعیت مناسب و راحت در حال جابجا شدن و تغییر موقعیت خواب هستند در صورتی که تشک مقاومت کمتری را برای این تغییر موقعیت ایجاد کند و حرکت را برای آنها راحت تر کند، راحتی و کیفیت خواب بهتری را تجربه خواهند کرد. بنابراین تشک هایی که منجر به فرو رفتن در آن می شوند منجر به عدم راحتی در هنگام تغییر موقعیت خواب خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.