اهمیت دکوراسیون و طراحی منحصر بفرد در موفقیت برای راه اندازی فست فود بر همگان ثابت گردیده است. شایان ذکر است به دلیل متفاوت بودن ماهیت طراحی دکوراسیون داخلی فست فود و سایر مجموعه های غذایی، نسبت به آپارتمان ها و سایر موقعیت های تجاری ترجیح بر این است که این بخش به مجموعه های که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند واگذار گردد. اغلب دستاندرکاران حوزه طراحی دکوراسیون فست فود معتقدند که این مبحث ارتباط عمیقی با هویت، ماهیت و جذابیت پروژه مورد نظر داشته و بر روی یکایک اجزای تشکیل دهنده آن موثر است.
بدون داشتن طراحی دکوراسیون فست فود مناسب، توقع موفقیت غیر قابل قبول بوده و حتی میتوان اذعان داشت که احتمال شکست تجاری بالا خواهد بود . طراحی دکوراسیون فست فود بدون شک یکی از اجزای جدایی ناپذیر بدنه پروژههای فست فودی بوده و اهمیت آن به هیچوجه قابل اغماض نیست. شما برای کسب موفقیت در فست فود خود میبایست طراحی دکوراسیون فست فود را در زمره اولویتهای اجراییتان قرار داده و برای همخوانی آن با سایر اجزای پروژهتان کوشا باشید.
اهمیت دکوراسیون در راه اندازی فست فود
مشتریان از همان لحظات آغازین ورودشان به فست فود، محل مورد نظر را بر اساس طراحی دکوراسیون مورد قضاوت قرار داده و حتی ممکن است بر همین اساس، پیش فرضهایی را در رابطه با کیفیت غذاهایتان نیز داشته باشند . به عنوان مثال یک طراحی دکوراسیون فست فود بسیار ضعیف و مملو از نواقص اجرایی را در نظر بگیرید؛ آیا پس از حضور در چنین فست فودی، انتظار غذاهای فوقالعاده لذیذ و با کیفیت را خواهید داشت ؟ آیا تمایلی برای حضور مجدد در چنین فضایی حس خواهید کرد؟ بدون شک پاسخ منفی است. همانگونه که ذهن انسانها بسیاری از حوادث و اطلاعات محیط پیرامون خود را صرفا از طریق بینایی تحلیل و تجزیه میکند، طراحی دکوراسیون فست فود نیز به جرگه اطلاعات معرفی کننده هویت شما ملحق شده و موجب قضاوت مشتریانتان بر همین اساس خواهد شد.
بنابراین ، به خاطر داشته باشید که طراحی دکوراسیون فست فود شما، بخش بزرگی از هویتتان را به عرصه ظهور گذاشته و بر روی کلیه بخشهای تشکیل دهنده پروژهتان تاثیر گذار خواهد بود. البته داشتن طراحی دکوراسیون فست فود موفق، صرفا به معنای بهرهگیری از گران قیمتترین مصالح، اثاثیه و تزئینات داخلی نبوده و فاکتورهای بسیاری، سوای نکات مالی، بر حاصل شدن نتیجه مطلوب از طراحی دکوراسیون فست فود موثرند.
به عبارتی دیگر، «پول» تنها راه موفقیت در ایجاد بهترین طراحی دکوراسیون فست فود نبوده و «دانش» تخصصی در این حوزه، حتی از بودجههای بالا نیز مهمتر است. از آنجایی که عوامل زیادی برای شکلگیری یک طراحی دکوراسیون فست فود موفق میبایست در کنار هم قرار گیرند، داشتن توانایی تجزیه و تحلیل در کنار قدرت تصمیمگیری مناسب ، کلید اصلی پیروزی قلمداد میشود .
در دوران مدرنیته ما، میز و صندلیهای چوبی کلاسیک، و رنگ قالب سفید برای دیوارها و تزئینات داخلی جای خود را به لزوم نوآوری و خلاقیت سپرده و دیگر خبری از آن جلوههای کلیشهای گذشته نیست.
اکنون زمان بیان تمایزات ساختاری از طریق طراحی دکوراسیون فست فود بوده و در این مبحث «خلاقیت» حرف اول را میزند. با ظهور فست فودهایی که غذاهای بخصوصی را ارائه کرده و کلیشههای سنتی صنعت فست فودداری را شکستهاند ، دیگر بهرهگیری از رنگ سفید و ارائه غذاهای خوشطعم برای پیروزی در رقابت کافی نبوده و طراحی دکوراسیون فست فود نیز به یک ابزار قدرتمند در جدال برای جذب مشتریان بیشتر تبدیل شده است.
اگر تا کنون از اهمیت طراحی دکوراسیون فست فود در راه اندازی فست فود غافل بوده و تمرکز تان را صرفا صرف کیفیت غذا و سایر موارد کردهاید، همین حالا دست به کار شده و این عضو جدایی ناپذیر از موفقیتتان را بهبود ببخشید . اگر برای شروع مسیردچار تردیدهایی بوده و نمیدانید کدام قدم برای این راه خطیر مناسب است ، با فست فود شاپ وارد ارتباط شده و از کارشناسان خبره ما کمک بگیرید و آموزش راه اندازی فست فود و فست فود را در کنار متخصصان این امر در فست فود شاپ باشید.
مشتریان امروزی نیز سختگیر از تمامی دورانها بوده و علاوه بر غذاهای لذیذ، خواهان محیطی زیبا و متناسب با توقعاتشان در فست فودها هستند. این یعنی، طراحی دکوراسیون فست فود یک ابزار قدرتمند و موثر بوده که در صورت ترکیب صحیح با سایر اجزای تشکیل دهنده کسب و کارتان، بهرهوری شما را نیز افزایش خواهد داد.
به خاطر داشته باشید که در وضعیت کنونی صنعت غذا ، دیگر جایی برای کلیشهها و تکرار مکررات باقی نمانده و بهرهگیری از خلاقیت در کنار دانش تخصصی این امر، ضروری است. داشتن یک طراحی دکوراسیون فست فود متناسب با کانسپت و اهداف تجاری کسب و کارتان، تاثیر بسزایی در میزان فروشتان داشته و لبخند رضایت را بر لبان مشتریان فست فود بر جای خواهد گذاشت.
موضوع بسیار مهم برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد در این فضاها، استفاده از رنگ مناسب می باشد. در واقع رنگ معرفی کننده ی کسب و کار و سلیقه ی شما می باشد و اولین چیزی هست که مورد توجه مشتری قرار می گیرد و برای وی اهمیت زیادی دارد و البته رنگ ها بر روحیات مشتری بسیار اثر گذار است و می تواند یکی از کلیدی ترین پارامترهایی که باشد که باعث جذب مشتری به داخل فست فود شما خواهد شد البته توجه داشته باشید که به کار بردن رنگ مناسب همراه با نورپردازی خوب میزان جذابیت و چشم نوازی محیط را افزایش خواهد داد.
برای انتخاب و به کار بردن رنگ در دکوراسیون فست فود، ابتدا باید از لحاظ روانشناسی نوع رنگ را بررسی کنیم؛ زیرا هر رنگی تاثیر مخلتفی بر روی افراد می گذارد، مخصوصا در محیط هایی همانند رستوران یا Fast food انتخاب رنگ مناسب باید با دقت بیشتری انجام شود، به عنوان مثال رنگ سفید یا رنگ آبی حس آرامش را به همراه دارد و می توانید از این رنگ در کنار رنگ های دیگر استفاده نمایید. رنگ قرمز و نارنجی یا زرد بسیار انرژی بخش بوده و اشتها را نیز زیادمی نماید و در صورتی که این رنگ به درستی به کار برده شود، جذابیت دکوراسیون فست فود را دو چندان می کند.
برای تبدیل محیط داخلی در این کسب و کار به محیطی گرم و صمیمی، پیشنهاد می شود که از رنگ های روشن استفاده کنید و همچنین نور پردازی مناسبی را نیز در محیط اعمال نمایید. با استفاده از نور مناسب می توانید محیط فست فود را بزرگ تر نشان بدهید و همچنین می توانید با ایجاد سایه جذابیت محیط را بیشتر کنید. میزان به کار گیری نورهای مختلف در این فضا وابستگی زیادی به تیره یا روشن بودن رنگ هایی دارد که در طراحی دکوراسیون فست فود از آن ها استفاده کرده اید.
تمایز موجود در طراحی دکوراسیون فست فود یک امتیاز بزرگ در رقابت داغ فست فودهای امروزی محسوب شده و تبعات مثبت عدیدهای را نیز برایتان به ارمغان خواهد آورد. از طرفی جلوه ظاهری خاص، متفاوت، چشمنواز و در عین حال همخوان با اهداف و ماهیت فعالیتتان، برای مشتریان نیز دلچسب بوده و آنها را به حضور مجدد و حتی تبدیل شدن به مشتریان همیشگی ترغیب خواهد کرد.
لازم است بدانید که یکی از اهداف اصلی برندینگ نیز همین مطلب بوده و اغلب کسب و کارهای نوین ، از این مفهوم جهت ایجاد هویتی ترغیب کننده برای مشتریان هدف بهره میگیرند؛ و به راستی چه ابزاری بهتر از طراحی دکوراسیون فست فود برای به نمایش گذاشتن تمایزات است؟
یکی از مشکلات رایج در فست فودها، وجود «مناطق نامطلوب» است. مناطق یا بخشهای نامطلوب به قسمتهایی از سالن فست فود گفته میشود که بنا به دلایل گوناگون، مورد توجه و انتخاب مشتریان قرار نمیگیرند. البته شاید این مشکل به ظاهر مسئله چندان حائز اهمیتی به نظر نرسد، اما با در نظر گرفتن تاثیر دو یا سه میز خالی در عملکرد سالانه یک فست فود میتوان به راحتی اذعان داشت که همین نکته کوچک قادر به ایجاد زیانهای مالی نسبتا بزرگی نیز هست.
اما آیا فست فودها محکوم به داشتن «مناطق نامطلوب» بوده و هیچ راهی برای جبران این کمبود یا برطرف نمودن آن وجود ندارد؟ معلوم است که خیر؛ امروزه برای کلیه مشکلات این چنینی راهکارهای مناسبی وجود داشته و تنها دانش و خلاقیت برای حل مسائل مذکور کافی است.
هزینه دکوراسیون فست فود معمولا بعد از طراحی سه بعدی مشخص می گردد، و نمی توان به طور تقریبی تعیین نمود، زیرا زیر کاری و وضعیت موجود هر مجموعه متفاوت است.البته پیشنهاد می شود اگر شما از مکان های استیجاری برای راه اندازی فست فود خود استفاده می نمایید برای اجرای دکوراسیون فست فود خود بیشتر روی طراح هایی با مبنای گرافیک و نورپردازی تمرکز نمایید.
فست فود شاپ، با همکاری متخصصان و کارشناسان خود در بخش طراحی و راه اندازی آشپزخانه های صنعتی کافی شاپ و فست فود و کافی شاپ و هتل ها، آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما می باشد.
این شرکت با تیم فعال و با انگیزه، کسب و کار خود را توسعه داده و قادر به گسترش روابط تجاری خود با شرکت ها و برند های معتبر دنیا می باشند. تهیه لوازم آشپزخانه صنعتی را به ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی فست فود با ما تماس بگیرید. یا می توانید به سایت www.fastfoodshop.ir مراجعه نمایید.