راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در هر زمینه نیازمند تحقیق و بررسی دقیقی است که بتوانید در این زمینه موفق شوید. بعد از راهاندازی فروشگاه ساز شما باید بتوانید به کمک علم سئو و بازاریابی اینترنتی، روی فروش بیشتر محصولات و دیده شدن بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی خود توسط مشتریان تمرکز کنید. در اینجا به معرفی برخی امکانات رایج که میتواند تاثیر ویژه ای روی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشد میپردازیم.
درست مشابه یک فروشگاه سنتی، صفحه اصلی و بخشهای بالایی و انتهایی صفحه یک فروشگاه اینترنتی ویترین آن فروشگاه را تشکیل میدهند. شما باید بتوانید ویترین فروشگاه اینترنتی خود را به گونه ای بسازید که مشتریان را به خریدار واقعی تبدیل کنید. این ویترین را میتوانید به کمک نمایش پیشنهادات ویژه، تخفیفات دورهای، جشنوارههای فروش، برگزاری مسابقه و… با ظاهری مناسب و کاربر پسند ایجاد کنید.
این امکانات باعث خواهد شد که مشتریان در هنگام خرید و استفاده از فروشگاه اینترنتی راحت باشند و راحت بودن آنها یک اصل مهم برای افزایش فروش بیشتر و محبوبیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود که موارد زیر از جمله پر کاربردترین آنها هستند.
● قابلیت جستجو و فیلتر گذاری روی محصولات برای یافتن سریع محصول
● فراهم کردن روش های پرداخت متنوع
● نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان
● انتخاب روشهای ارسال محصول
● خرید کاملا اتوماتیک بدون نیاز به منتظر گذاشتن مشتری برای تایید فرآیند خرید
● امکان مشاهده جزئیات محصول به صورت جامع و کامل
● امکان ارائه کدهای تخفیف به مشتری
● سیستم سبد خرید و گزارش گیری حرفهای برای اطلاع از آخرین وضعیت سفارشات
● و…