پیمانکار دیوارچینی ساختمان و ویلا صفر تا صد

17/خرداد/1401 مجله ساختمان
بدون دیدگاه

پیمانکار دیوارچینی که میتونه خیالتان را راحت کنه و انواع دیوار کشی زمین، دیوار کشی ساختمان و ویلا ، دیوار کشی ساختمان، اجرای دیوار بلوک سیمانی، دیوارکشی با سنگ و و پیمانکار دیوار هبلکس ... به دست متخصصان ساختمانی گروه تاتیان بسپارید. در ادامه مطلب به بررسی قیمت دیوارچینی و قیمت آجر چینی ، انواع دیوار کشی و نکات آن می‌پردازیم. قیمت دیوار کشی چگونه محاسبه می‌شود؟ قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری چقدر است؟ هزینه دیوارچینی با بلوک سیمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ ارزانترین دیوارکشی با چه مصالحی انجام می‌شود؟ قیمت دیوارچینی به چه عواملی بستگی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که مشتریان در زمینه دیوارچینی از تاتیان می‌پرسند. شرکت ساختمانی تاتیان گروهی متشکل از مهندسان سازه، عمران و معماری، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی در تمام زمینه‌های پیمانکاری ساختمانی ، از جمله پیمانکار دیوارچینی است. تمامی مراحل اجرای دیوار ، به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت ارائه می‌گردد. جهت استعلام فوری قیمت تماس بگیرید 02122396716

پیمانکار دیوارچینی

معمولا هزینه دیوارچینی در بازار به صورت روزمزد یا پروژه‌ای محاسبه می‌شود. در هر حالت عوامل کلی تعیین کننده قیمت دیوارکشی عبارتند از:

1. متراژ زمین ، باغ یا ساختمان

2. نوع مصالح مصرفی

3. نوع دیوار

مثلا قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی با دیوار سیمانی می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه و قیمت آجر چینی به طور دقیق، می‌توانید با کارشناسان تاتیان تماس حاصل نمایید.

عوامل موثر بر قیمت آجر چینی

از آنجا که دیوار چینی با آجر متقاضیان زیادی دارد، در این بخش قیمت آجر چینی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری با توجه به این عوامل مشخص می‌شود:

1. فشاری بودن یا سفالی بودن آجر : قیمت آجر چینی با آجرهای فشاری از نمونه‌های سفالی بیشتر است.

2. ضخامت تیغه : هرچه ضخامت تیغه بیشتر باشد، هزینه دیوارچینی نیز افزایش پیدا می‌کند.

3. نیاز یا عدم نیاز به بندکشی : اینکه یک طرف و یا هردو طرف به بندکشی نیاز دارند نیز روی قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری تاثیر می‌گذارد.

البته باید یادآوری کنیم که عواملی مانند صخامت تیغه بر هزینه دیوار کشی با لیکا یا بلوک سیمانی هم موثر است. وسعت و متراژ پروژه هم بر تمام روش‌ها از ارزانترین دیوار کشی گرفته تا قیمت آجر چینی و ... موثر است.

انواع دیوارچینی ساختمان از نظر نوع مصالح مصرفی

دیوار آجری و گلی، دیوار سنگی، دیوارهای بلوک سیمانی، پنل‌های پیش ساخته و درای وال از معروف‌ترین انواع مصالح دیوار کشی محسوب می‌شوند. اجرای دیوار خارجی یا داخلی، دیوار محوطه و اصولا هر نوع دیوار چینی را با توجه به پیشرفت ساختمان‌سازی می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

دیوار کشی سریع به صورت سنتی
دیوار چینی ویلا و ساختمان به روش مدرن

پیمانکار دیوارچینی

دیوارکشی سنتی

در روش‌های سنتی از مصالح سنتی و قدیمی‌ای استفاده می‌شود که همه‌مان می‌شناسیم؛ مانند آجر، گل و سنگ. ممکن است به نظر برسد این روش‌ها جزو ارزانترین روش ساخت دیوار و ارزانترین دیوار کشی هستند؛ که گاهی همین‌طور است. اما گاهی به دلیل زحمت بالا، لزوم زمان بیشتر و جنس آجر، قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری از همین کار با مصالح مدرن‌تر بیشتر می‌شود.

البته ایراد مهم این مصالح، عایق صوت و حرارت نبودن آن‌هاست. در ادامه با مصالح پرکاربرد روش سنتی بیشتر آشنا می‌شویم:

دیوار گِلی

همان‌طور که از نام این نوع دیوار مشخص است، برای ساخت آن گل خاصی به نام گل دای با آب مخلوط شده و ماده ملات مانندی درست می‌شود.

به دلیل خیس بودن گل، ابتدا یک ردیف به قطر 4 سانتی‌متر و طول مدنظر درست می‌شود. بعد از خشک شدن این ردیف، ردیف دوم روی ردیف قبلی قرار داده شده، و متخصص به همین شکل دیوار چینی را ادامه می‌دهد. این روش از ارزانترین گزینه‌های دیوار کشی باغ و دیوار کشی سریع است که البته کاربرد آن به اندازه گذشته نیست.

دیوار آجری

در حال حاضر، دیوارچینی با آجر یکی از ابتدایی ‌ترین و ارزانترین روش‌های دیوار کشی باغ و سایر سازه‌ هاست. اگر در حین تخریب با اندکی دقت و حوصله بتوان آجرهای دیوار را به صورت سالم جدا کرد؛ می‌توان در دیوارچینی جدید از آن‌ها استفاده کرد و مجددا قیمت آجر چینی را کاهش داد.

برای اجرای دیوارهای داخلی یا خارجی از آجرهای فشاری یا سفالی استفاده می‌شود. برای دیوار چینی باغ و ساختمان با آجر، ابتدا ملات سیمان آماده می‌شود. سپس ردیف به ردیف، یعنی یک لایه آجر و روی آن یک لایه ملات، دیوار به اصطلاح چیده شده و همین مراحل تا بالا و ارتفاع مدنظر ادامه پیدا می‌کند.

با وجود مناسب بودن قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری ، وزن زیاد ساختمان و زمان بالای اجرا باعث شده تا به مرور متریال و مواد مناسب‌تری جایگزین آجر برای دیوار کشی سریع شوند.

پیمانکار دیوارچینی

دیوارچینی با سنگ

ساخت دیوار سنگی بیشترین کاردبرد خود را در مناطق کوهستانی و در مسیر رودخانه‌های کم‌عمق دارد؛ که فشار آب سنگ‌های کوهستان را حرکت می‌دهد.

از دیوارهای سنگی برای حصارکشی و ساخت دیوار کنار جاده‌ها برای پیشگیری از ریزش و رانش کوه استفاده می‌شود. اما این روزها، از این متریال در ساختمان‌های سنگی و خاص در شکل‌های گوناگون هم استفاده می‌شود.

 دیوارچینی مدرن

دیوارچینی مدرن را می‌توانید به راحتی در قسمت‌های داخلی و نمای ساختمان‌های مختلف ببینید؛ از جمله دیوارهایی که با بلوک سیمانی اجرا شده‌اند و دیوارهای کناف. کسانی که به دنبال روشی برای دیوارچینی سریع هستند، باید سراغ روش‌های مدرن بروند که هم راحت اجرا می‌شوند، و هم به سرعت می‌توان فضاهای مختلف را با آنها از هم جدا کرد.

متریال‌های پرکاربرد دیوارچینی مدرن

دیوارهای پنل گچی

این دیوارها از پنل‌های گچ سفید به قطر 10 و 15 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. مقاومت این پنل‌ها کم است؛ به همین خاطر، از آنها تنها برای جداسازی فضای داخلی استفاده می‌شود.

دیوار چینی این نوع دیوارها به این شکل است که پنل‌های مربعی شکل گچی آماده و پیش‌ساخته در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و چفت می‌شوند. پس از تثبیت دیوار، دوباره روی آنها گچ کشیده شده و رنگ کاری می‌شود. پس از پایان نیز در صورت نیاز با گچبری بر آن‌ها طراحی می‌شود.

دیوار کشی بتنی

دیوار کشی زمین و باغ معمولا با بتن انجام می‌شود. این نوع دیوارها برای محوطه سازی و جدا کردن زمین‌ها یا در اسکلت بتنی برای انتقال بار ساختمان به کار رفته و اجرا می‌شوند.

برای دیوار چینی باغ یا ساختمان ابتدا آرماتوربندی و میلگردها طبق محاسبات پیاده شده و سپس قالب‌ها دور آنها نصب می‌شود. در نهایت این قالب‌ها از بتن (مخلوط سیمان، شن و آب) پر می‌شوند. بعد از خشک شدن کامل بتن هم قالب‌ها باز می‌شوند.

اجرای دیوارچینی با بلوک سیمانی

این دیوارها از سیمان و ریزدانه‌های متفاوتی در اشکال و ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. سازنده‌های این نمونه از دیوارها مزایای متفاوتی برای هر مدل و سبک از آنها بیان کرده‌اند. در بعضی از مدل‌ها، برای عایق صوت و حرارت، در حین دیوار چینی باغ و ساختمان بین بافت‌های بلوکی از یونولیت استفاده می‌شود.

این نوع دیوارها به دلیل سبک بودن، مقاومت و عایق بودن، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته حضور آنها در میان ارزانترین روش‌های ساخت دیوار و راه‌های دیوار کشی سریع نیز در این محبوبیت بی‌تاثیر نیست.

پیمانکار دیوارچینی

دیوارهای کناف

کناف در معنای کلی خود یک صفحه گچی با روکش کاغذی است؛ اما در مقایسه با صفحات گچی مزایای قابل‌توجهی دارد. برای نمونه، این متریال نیز به نوبه خود هزینه زمانی دیوار کشی را کاهش می‌دهد، و به دلیل وزن کمی که دارد سریعا اجرا می‌شود. اجرای این دیوارها در مقایسه با نمونه‌های دیگر تخصصی‌تر است.

با توجه به محل اجرا، از کناف‌هایی با جنس‌های گوناگون استفاده می‌شود. مثلا نمونه‌های سیمانی و ضد آب برای استفاده خارجی کاربرد دارد. نمونه‌هایی هم هستند که یک سمت آنها ضد آب (مناسب برای حمام و آشپزخانه) یا کاملا گچی است؛ و به عنوان جداساز فضا به کار می‌رود.

برای دیوار کشی سریع با کناف، ابتدا زیرساخت و سپس خود دیوارها به صورت ورقه‌هایی روی این سازه نصب می‌شود. برای عایق صوتی و حرارتی کردن این دیوارها، در بین ورق‌های کناف، از پشم سنگ استفاده می‌شود. این دیوارها هزینه بالاتری نسبت به دیوارهای دیگر دارند، اما مزایای آن نیز بیشتر است.

 

انواع دیوار کشی از نظر کاربرد

دیوارکشی بسته به نوع دیوار با رعایت نکات و طی مراحل خاصی انجام می‌شود. در ادامه با انواع دیوارها در سازه‌ها آشنا می‌شویم:

دیوار خارجی ساختمان

دیوار خارجی همان دیوار بین فضای خارج و داخل ساختمان است، که می‌تواند باربر یا غیر باربر باشد. در هر صورت، اگر با آجر ساخته شوند، ضخامت‌شان حداقل باید 25 سانتی‌متر باشد.

 انواع دیوار کشی دور باغ در دسته دیوار خارجی ساختمان قرار دارد. برای دیوار چینی باغ بلوک سیمانی، بلوک آجری، دیوار کشی با سنگ و دیوار کشی بتنی مناسب گزینه‌ها هستند.

پیمانکار دیوارچینی

دیوار داخلی (پارتیشن)

در بحث ارزانترین روش ساخت دیوار یا سریع‌ترین آنها، منظور از دیوارهای داخلی آنهایی هستند که تنها برای جداسازی فضا به کار می‌روند. این دیوارها که غیرباربر نیز هستند، می‌توانند ضخامتی به اندازه 5 یا 11 سانتی‌متر داشته باشند.

دیوار باربر یا دیوار حمال

دیوارهای باربر یا حمال که دیوارهای اصلی ساختمان‌های آجری هستند، جهت انتقال بار ساختمان به زمین استفاده می‌شوند و حداقل ضخامت آنها 35 سانتی‌متر است. دیوار کشی کاربردهای دیگری مانند تحمل وزن ساختمان را نیز بر عهده دارد. به عبارت دیگر، دیوار می‌تواند انتقال‌دهنده بار ساختمان نیز باشد؛ مانند دیوارهای بارور. البته در مبحث اسکلت بتنی ساختمان‌ها، به آنها دیوار برشی هم می‌گویند.

دیوار کرسی چینی

دیوار کرسی چینی همان دیواری است که بین دیوار اصلی و پی ساختمان قرار می‌گیرد.

دیوار حائل یا محافظ

این دیوار برای دو منظور ساخته می‌شود: دیوار محافظ عایق کاری (زیرزمین) و دیوار محافظ در برابر ریزش.

نکات دیوارچینی باغ و ساختمان

دیوار چینی در ارتفاع چگونه انجام می‌شود؟

اگر پروژه مدنظر شما در ارتفاعی باشد که با نردبان نتوان به آن تسلط کافی داشت، باید از داربست برای دسترسی استادکار و بنا استفاده شود. این مورد در اجرت و قیمت تمام شده دیوارکشی اثرگذار است.

برای صرفه‌جویی در هزینه و دیوار کشی سریع چه اقداماتی انجام دهیم؟

محل دیوارکشی باید فاقد هرگونه گیاه باشد تا دیوار سست نشود. بهتر است برای عدم رویش گیاهان در پی دیوارچینی (مخصوصا دیوار چینی باغ)، پی دیوار را خودتان با خاک آهک بپوشانید. با اینکار می‌توانید دستمزد کارگر را ذخیره، و به بودجه دیوار کشی و قیمت آجر چینی اضافه کنید.

برای استعلام هزینه دیوارچینی ، با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. 02122396716

پیمانکار دیوارچینی


در ادامه بخوانید : پیمانکار نازک کاری ساختمان

پیمانکار سرامیک اسلب


پیمانکار دیوارچینی ، پیمانکار دیوار چینی ، پیمانکار دیوارچینی ، پیمانکار دیوارچینی پردیس ، پیمانکار دیوارچینی پردیس تهران ، پیمانکار دیوارچینی پیش ساخته ، پیمانکار دیوارچینی تهران ، پیمانکار دیوارچینی حیاط ، پیمانکار دیوارچینی در تهران ، پیمانکار دیوارچینی رودهن ، پیمانکار دیوارچینی ساختمان ، پیمانکار دیوارچینی طرح سنگ ، پیمانکار دیوارچینی طرح چوب ، پیمانکار دیوارچینی غرب تهران ، پیمانکار دیوارچینی قیمت ، پیمانکار دیوارچینی قم ، پیمانکار دیوارچینی قرارداد ، پیمانکار دیوارچینی کرج ، پیمانکار دیوارچینی لاکچری ، پیمانکار دیوارچینی متن قرارداد ، پیمانکار دیوارچینی نمونه قرارداد ، پیمانکار دیوارچینی ویلایی ، پیمانکار دیوارچینی ویلا ، پیمانکار تیغه چینی ، پیمانکار تیغه چینی تهران شمال ، پیمانکار تیغه چینی حیاط ، پیمانکار تیغه چینی در تهران ، پیمانکار تیغه چینی ساختمان ، پیمانکاری تیغه چینی ساختمان ، پیمانکار تیغه چینی طرح سنگ ، پیمانکار تیغه چینی نما ، پیمانکار دیوارکشی ، پیمانکار دیوارچینی کرج ، پیمانکار دیوارکشی پرند ، پیمانکار دیوارکشی پیمانکاری ، پیمانکار دیوارکشی تهران ، پیمانکار دیوارکشی جنوب تهران ، پیمانکار دیوارکشی حیاط ، پیمانکار دیوارکشی حسن آباد ، پیمانکار دیوارکشی در تهران ، پیمانکار دیوارکشی زمین ، پیمانکار دیوارکشی زمین ، پیمانکار دیوارکشی ساختمان ، پیمانکار دیوارکشی ساختمانی ، پیمانکار دیوارکشی غرب تهران ، پیمانکار دیوارکشی غرب کشور ، پیمانکار دیوارکشی کرج ، پیمانکار دیوارکشی کشاورزی ، پیمانکار دیوارکشی مغازه ، پیمانکار دیوارکشی مدرن ، پیمانکار دیوارکشی ویلایی ، پیمانکار دیوارکشی ورامین ، پیمانکار دیوارکشی ویلا ، پیمانکاری دیوارکشی ، پیمانکاری دیوار ، پیمانکار دیوار ، پیمانکار دیوار سنگی .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام
با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.



دیدگاه ها