رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

رها شو | وبلاگ معرفی کسب و کارها

درباره مبل عطاآباد

بازار مبل استان گلستان و تولیدی های مبل این استان در شهرستان آق قلا تمرکز دارد و روستاهایی که در بخش مرکزی این شهرستان هستند در قسمت مبل سازی خیلی فعال اند و می توان گفت که آق قلا در استان گلستان یافت آباد دوم ایران است و به علت رونق خوبی که کسب و کار مبلمان در این روستا ها دارد می توان گفت که این قسمت از کشور جزو قسمت هایی است که تقریبا بیکاری در آن وجود ندارد و بیشتر مردم مشغول به فعالیت در حوزه مبلمان و صنایع چوب هستند. یکی از روستاهای اق قلا که به قطب تولید مبل استان گلستان و می توان گفت ایران تبدیل شده است روستای عطاآباد می باشد . در این مقاله تصمیم گرفته این تا درباره مبل عطاآباد برای شما بنویسیم . خواندن این مقاله جذاب را به شما توصیه می کنیم زیرا خالی از لطف نیست.

اهمیت بازار فروش مبل عطاآباد در ایران و تهران

در گذشته بیشتر خانه ها برای پذیرایی از مهمان های خود از پشتی ها و وسایل این چنینی استفاده می کردند اما این روزها بیشتر از مبلمان برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده می کنند و اصلی‌ترین وسیله در قسمت پذیرایی و نشیمن خانه ها همین مبلمان است که چیدمان دکوراسیون داخلی خانه ها را تکمیل می کند و به آن زیبایی می بخشد.

عطاآباد شهرستان آق قلا به قطب تولید مبل در کشور تبدیل شده است و تنوع محصولات مبلمان و صنایع چوبی در سبک های مختلف و در انواع مختلف در استان گلستان آنقدر زیاد است که شما می توانید برای خرید مبل های خود در سبک های متنوع به این بازار مبل هایی که در استان گلستان وجود دارد مراجعه کنید و نیازهای خود را برطرف کنید.

تعداد فروشگاه ها و محل فروش مبلمان عطاآباد

روستای دور افتاده از شهرستان آق‎قلا که به یافت‎آباد گلستان شهرت یافته همان عطاآباد که امروزه تولیداتش در صنعت مبل جایگاه خود را پیدا کرده و در چند قدمی رسیدن به صنعت فرش ترکمن در توسعه اقتصاد استان می‎تازد. تعداد فروشگاه های تولیدی مبلمان در این روستا بسیار زیاد می باشد و تنوع تولیدات آن نیز قابل توجه است. با ورود به روستای عطاآباد به راحتی می توانید به بازار تولید مبلمان و فروش آن دست پیدا کنید. این تولیدی ها در دو طرف خیابان این روستا می باشند که افراد برای انتخاب مبل و سفارش مبل خود واقعا متحیر می شوند.

درباره مبل عطاآباد

درباره مبل عطاآباد

ساعت کاری بازار مبل عطاآباد

معمولا مبل فروشی هایی که در عطاآباد وجود دارد از ساعت 8 صبح تا 10 شب مشغول به کار هستند و معمولا از ساعت 1 ظهر تا 4 بعد از ظهر استراحت دارند و بعضی از تولیدی ها این ساعت را هم مشغول به کار هستند.

نکته ای که به هنگام خرید محصولات تولیدی عطاآباد باید به آن توجه کنید

هنگامی که به بازار مبل عطاآباد مراجعه می‌کنید از برندهای مختلف و نمونه های مختلف دیدن کنید تا بتوانید از بین گزینه هایی که پیش رو دارید بهترین را انتخاب کنید تا خیالتان از بابت کالایی که انتخاب کرده اید راحت باشد و برای شما این انتخاب دلنشین تر می باشد و در نهایت از فروشنده ای که محصولاتتان را خریداری می کنید بخواهید که به شما بابت کالایی که می خرید ضمانت نامه بدهد و در صورتی که خیلی راحت و بدون چانه زدن به شما ضمانت نامه تحویل داده شود این نشان دهنده این است که از جنس کالایی که به شما ارائه داده می شود اطمینان دارند و شما هزینه‌ای که بابت خرید وسیله پرداخت می کنید هدر نخواهد رفت.

تنوع محصولات تولیدی عطاآباد

راحتی کسب رزق و روزی حلال در روستای عطاآباد به راحتی نشستن روی مبل و گپ زدن با مشتریانی است که نه تنها از استان گلستان بلکه از دیگر استان‎های کشور برای خرید مبل به این روستای پرت و دور افتاده می‎آیند. اهالی این روستا معتقدند فرهنگ این روستا همانند طرح‎های متنوع مبل «عطاآباد» روز به روز در حال توسعه است و اشتغال جوانان روستا دایره معضل‎های اجتماعی را کاهش داده است.

حال امروز روستایی چون «عطاآباد» که روزی با بحران‎های بیکاری و اعتیاد روبه‎رو بوده امروز به الگویی از اشتغال تبدیل شده و جوانی که اهل کار باشد امکان ندارد که در این روستا بیکار بماند.

تنوع محصولات تولیدی عطاآباد بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به قیمت های مناسب و کیفیت های بالا محصولات این روستا هیچ فردی دست خالی از این بازار بر نمی گردد.

تنوع محصولات بازار عطاآباد شامل انواع میز تلویزیون در طراحی های مخلف با رنگ بندی های متنوع و میزهای ناهار خوری کلاسیک ، مدرن و روستیک و مبلمان استیل راحتی چستر در طرح های متنوع و انواع میزهای خاطره در اندازه ها گوناگون و ویترین های کوچک و بزرگ و بوفه های زیبا همچنین صندلی راک و میز کامپوتر و تمامی منسوجات می باشد. یکی از پر فورش ترین محصولات تولیدی این بازار مبلمان و سرویس خواب آن می باشد .

قیمت مبل عطاآباد

با توجه به تنوع مبلمان در عطاآباد و تولید کنندگان فراوان در این روستا قیمت ها نیز متفاوت می باشد و با توجه به نوع مبل و طراحی آن و مواد اولیه استفاده شده در آن قیمت ها محاسبه می شود. بطور کلی می توان گفت میانگین کلی قیمت مبلمان عطاآبد از 4 میلیون می باشد به بالا.

مزیت خرید مبل از عطاآباد

  • مزیت خرید از عطاآباد را می توان به تنوع زیاد محصولات و فروشگاه ها اشاره داشت که با توجه به حجم بالای رقابت کیفیت محصولات نیز بالا می باشد تا تولید کنندگان در میدان رقابت از رقیبان خود عقب نیوفتند که این نکته به نفع خریداران می باشد.
  • همچنین یکی دیگر از مزایای خرید از عطاآباد تولید و ساخت سفارشی لوازم چوبی می باشد که با نشان دادن عکس به تولید کنندگان می توان به راحتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا اقدام به سفارش محصول خود کرد.
  • با توجه به تحقیقاتی که از خریداران این بازار شده است بیشتر محصولات تولیدی و مبل عطاآباد دارای ضمانت نامه های 5 ساله می باشد که این نشان از کیفیت بالای محصول و استفاده از مواد اولیه مرغوب در تهیه و تولید مبلمان و لوازم چوبی می باشد.

محل تولید مبل عطاآباد

جالب است که بدانید هر خانه در این روستای ترکمن‎ نشین به یک کارگاه مبل‎سازی تبدیل شده و امروز بیش از 200 کارگاه در دل این روستا وجود دارد که بیش از یک هزار و 600 نفر را به حرفه مبل‎سازی مشغول کرده است

شاید کمتر کسی تصور می‎کرد که چند کارگر ساده ترکمن از کارخانه مبل‎سازی در تهران با بومی‎سازی این صنعت در روستایی دور افتاده‎ای چون «عطاآباد» شهرستان آق‎قلا بتوانند خط توسعه مبل را در استان گلستان به‎وجود بیاورد که با برندهای برتر خارجی و داخلی رقابت کند، اما این اتفاق افتاد و به دنبال آن مسئولان در استان گلستان وعده‎هایی از جمله راه‎اندازی باجه بانکی، ایجاد رشته تحصیلی و مدرسه کاردانش طراحی مبل و ایجاد شهرک صنعتی و راه‎اندازی تعاونی مبل در روستای «عطاآباد» را به فعالان این بخش دادند تا از این طریق حمایت خود را اعلام کرده باشند.

ایجاد ناحیه صنعتی مبلمان در عطاآباد

یکی از پیگیری‎های مسئولان در این روستا ایجاد شهرک تخصصی مبل بود که مجوزهای آن گرفته شده ولی بنا بود برای ساخت شهرک صنعتی زمینی را در اختیار این افراد قرار دهند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. امیدواریم با پیگری تولید کنندگان و تلاش مسئولان مربوطه این اتفاق زودتر در استان گلستان بیوفتد که باعث رونق اقتصادی زیادی در این استان می شود.

چالش بزرگ تولیدکنندگان مبل عطاآباد

نبود یک شعبه بانکی یک معضل و چالش برای صنعت مبل برای ما به‎شمار می‎رود. نبود یک بانک در این روستا که روزانه بالغ بر چند صد میلیون تومان نقل و انتقالات مالی دارد یکی از چالش‎های فعالان صنعت مبل به‎شمار می‎رود و با وجود وعده‎های داده شده هنوز اتفاقی در این مورد رقم نخورده است. یک تولید کننده بخش صنعت مبل استان گلستان می گوید؛ نمایشگاه بین‎المللی مبل و برگزاری آن در استان منجر به حمایت از تولیدات مبل عطاآباد نشده است و با مراجعاتی که تولید کنندگان مبلمان داشته اند به دلیل آنکه مشکلات جواز تاسیس در کارگاه‎های خانگی مبل در این روستا وجود دارد مجوز شرکت در این نمایشگاه به این تولید کنندگان مبل داده نشده است.

چگونگی طراحی مبلمان عطاآباد

طرح‎های تولید کنندگان مبل عطاآباد بر اساس تجاربی است که در استان‎های دیگر آموزش دیدند و تنها یک بار از سوی شهرک صنعتی گروهی 22 نفره به تبریز اعزام شدند تا با فعالان این بخش تبادل نظر اتفاق بیفتد و دوره‎های آموزشی در این راستا و یا حمایت برای اعزام به کشورهای دیگر برای گذراندن دوره طراحی اتفاق نیفتاده است.

نکته مهم در خرید مبل عطاآباد

تولیدات مبل ترکمن در چند قدمی فرش ترکمن قرار گرفته و مسؤولان باید به زنجیره تولید مبل در استان گلستان که می‎توان منجر به ارزآوری و صادرات مبل «عطاآباد» شود توجه ویژه‎ای داشته باشند و برای بهبود این صنعت در استان برنامه‎ریزی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.