پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

8/خرداد/1401 مجله ساختمان
بدون دیدگاه

پیمانکار سرامیک اسلب به فردی یا مجموعه ای گفته می شود که می تواند صفر تا صد اجرای سنگ اسلب را طراحی و پیاده سازی نماید. و تاتیان معتبرترین شرکت ساختمانی در کشور با تکیه بر توانمندی و اجرای صدها پروژه، این نوید را به شما می دهد که پیمانکار متخصص سنگ و سرامیک اسلب می باشد. اما در ابتدا بدانید که سرامیک اسلب یا سایز بزرگ به سرامیکی گفته می شود که از نظر ابعاد بسیار بزرگ بوده و کلا کاشی هایی که سایز یک متر مربع بیشتر هستند، و متریال آن به صورت یکنواخت در تمام سطح آن اعمال شده است. اگر به سرامیک های معمولی و سایز کوچک توجه کرده باشید، خواهید دید که برای اعمال کفپوش بایدآنها را در کنار هم قرار داد که این امر موجب تکه تکه جلوه دادن کفپوش می شود. اما سرامیک های اسلب کاملا یکسره بوده و برای سطوح بسیار بزرگ از جمله دیوار کاربرد دارند. که از جمله آن می توان به سنگ اسلب پشت تلویزیون اشاره کرد. این سرامیک ها به صورت تخته های بسیار بزرگ در ابعاد مختلفی ساخته و از آنها برای نما و کف استفاده می کنند. سرامیک اسلب معمولا از مواد طبیعی و توسط انسان طراحی می شود. از این رو، بسیاری از افراد در کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن شک دارند. اما باید گفت که این مصالح طبق استانداردهای روز جهانی ساخته شده و امتحان خود را به خوبی پس داده اند

شرکت مهندسی تاتیان گروهی متشکل از مهندسان سازه، عمران و معماری، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی در تمام زمینه‌های ساختمانی ، از جمله پیمانکار سرامیک اسلب و پیمانکار سنگ اسلب است. تمامی مراحل اجرای سرامیک اسلب به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت ارائه می‌گردد. 02122396716

با ایجاد افکت های متنوع مثل مات و براق، متالیک، شوگر، ایجاد رگه در بدنه و… و با الهام از طبیعت می توان اسلب هایی با جلوه ویژه تولید کرد که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می کند. جلوه های طبیعی اسلب امکان ترکیب این نوع سرامیک را با سایر مصالح استفاده شده مانند انواع سنگ یا چوب به منظور کف سازی فراهم کرده است. کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده اسلب، باعث شده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری لوکس از این نوع سرامیک ها استفاده شود

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

در روش های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ اسلب به جای کاشی های کوچک تر متداول شده است. استفاده از اسلب در سایز های بزرگ مثل ۱۲۰×۲۴۰، ۲۴۰×۳۶۰ سانتی متر یا … زیبایی و یک دستی بی نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم نواز تر شدن طراحی می شود.

از جمله کاربردهای سرامیک های اسلب می‌توان به استفاده در فضای داخلی ساختمان‌ها از قبیل کف هال و پذیرایی، کف و دیواره‌های لابی، ورودی ساختمان‌ها، دیواره‌ شومینه و آسانسور، فضای پشت تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام مستر، در آشپزخانه برای کابینت، کانتر و میز ناهار خوری، در مراکز تجاری و ساختمان‌های لوکس اشاره نمود.

واژه ی اسلب (Slab) در زبان لاتین به معنای ورق یا برگه یا قطعه می باشد. تولید سرامیک به شکل اسلب یکی از فرآیندهای نوین در صنعت کاشی و سرامیک است که با دستگاه های پیشرفته انجام می شود. ابعاد اسلب بسیار بزرگتر از کاشی های معمولی است. این ابعاد بستگی به کاربردهای موردنظر دارد.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا، تولید سرامیک به صورت اسلب روز به روز بیشتر شده و از طرف دیگر استفاده از این نوع سرامیک ها در طراحی داخلی ساختمان رو به افزایش می باشد. سرامیک های اسلب امروزه بسیار محبوب هستند و مورد علاقه معماران قرار گرفته اند. از دلایل این امر می توان به تعداد اتصالات حداقل بین آنها، یکپارچگی و ظاهر خیره‌کننده‌ اشاره کرد.

کاربردهای سرامیک اسلب

سرامیک اسلب پرسلان معمولا در آشپزخانه و حمام به کار برده می شود. البته با توجه به مزایای زیادی که این سرامیک ها به همراه دارند، استفاده از آنها در سایر محیط ها از جمله اتاق نشیمن نیز امکان پذیر است. یکی دیگر از کاربردهای سرامیک اسلب استفاده از آنها در سالن های مجلسی است. بسیاری از تالارهای پذیرایی برای زیباسازی فضای سالن خود از سرامیک های اسلب یا سایز بزرگ استفاده می کنند

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

ابزار نصب سرامیک اسلب

بخاطر سایز بزرگ اسلب ها در هنگام جابجایی و نصب به ملزومات مخصوص و نیز چسب های بخصوص اسلب استفاده کرد تا نصبی راحت تر و دقیق را داشته باشیم. 

مزایای سرامیک اسلب

سرامیک های اسلب دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

1. استحکام بالا: این سرامیک ها بر خلاف شایعاتی که مطرح شده بسیار مقاوم بوده و به این راحتی ها شکسته نمی شوند. برخی ها معتقدند که سایز بزرگ آنها عاملی برای شکسته شدن است که این ادعا با عملکرد مناسب سرامیک های اسلب کاملا نقض شده است.

2. اندازه بزرگ و یکسره: اندازه بزرگ سرامیک های اسلب موجب شده است تا نمای یکپارچه آنها جلوه ای زیبا به نمای ساختمان بدهد. همچنین بزرگ بودن سایز این سرامیک ها موجب شده است تا میزان شیار در آنها کم و در نتیجه از تجمع آلودگی جلوگیری شود. به همین خاطر است که فرایند پاک کردن اسین سرامیک ها بسیار ساده است.

3. تنوع رنگ: سرامیک های اسلب شاهکار دست معماران بوده و همین امر موجب شده است تا توسط سلیقه انسانی طراحی شوند. به گونه ای که اعمال رنگ ها و نقش های زیبا بر روی آنها زیبایی منحصربفردی به سرامیک ها بخشیده است.

4. امکان چاپ روی آنها: با توجه به ماشینی نبودن سرامیک ها امکان طراحی و اعمال چاپ رنگی بر روی آنها وجود دارد. این طرح ها شامل طرح های سنتی و فانتزی می شود.

معایب سرامیک اسلب

بزرگترین عیب سرامیک های سایز بزرگ سرد شدن آنها در فصول سرد سال است. به دلیل بزرگ بودن سایز سنگ ها توصیه می شود در فصول سرد روی آنها را پوشاند تا سرما موجب ترک بر روی سرامیک نشود. عیب بزرگ بعدی سفت بودن سطح سنگ ها است. به طوری که در صورت سر خوردن امکان آسیب های جدی بر روی کودکان و کهن سالان وجود دارد

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

مراحل نصب و اجرای سرامیک اسلب

سرامیک کاری کف ساختمان با استفاده از سرامیک های اسلب نیازمند رعایت یکسری نکات است که باید به آن ها توجه نمود تا علاوه بر زیبایی و جذابیت، کیفیت کار نیز بالا رود و سطحی یکدست و جذاب ایجاد شود. مراحل نصب سرامیک اسلب و نکات مورد نیاز حین نصب به شرح زیر می باشند:

1. تامین وسایل لازم

اولین مرحله در نصب سرامیک های بزرگ فراهم کردن وسایل و تجهیزات لازم است. با استفاده از این ابزارها و وسایل نه تنها می توان ملات مورد نظر را فراهم نمود، بلکه سرامیک ها را مرتب در کنار هم نصب کرد.

بدون ابزار مورد نیاز نمی توان سرامیک کاری انجام داد، زیرا انجام هر کار نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات لازم است. از جمله وسایل سرامیک کاری می توان به گیره، چکش، دستگیره و … اشاره نمود.

2. آماده سازی کف

آماده سازی کف اتاق از جمله مهم ترین گام در نصب سرامیک به شمار می آید. سطح باید از نظر هموار بودن مورد بررسی قرار گیرد تا زمینه لازم برای چسباندن سرامیک فراهم شود. تا حد امکان سطح را صاف کنید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که کف اتاق پس از سرامیک کاری کمی بالاتر می آید از این رو به تمام قسمت های کف نظیر جلوی درب ها دقت ویژه نمائید.

تراز و هموار بودن سطح امری بسیار مهم در بحث سرامیک کاری است، از این رو قبل از نصب سرامیک باید هر گونه ناهمواری صاف گردد.

3. برش سرامیک اسلب

برای برش سرامیک ها از فرزهای دستی و یا اره های برقی استفاده می شود. تیغه این ابزارها از جنس گرانیت است و با دقت برش کاری را انجام می دهند.

با استفاده از آن ها احتمال شکستن سرامیک به حداقل می رسد، بنابراین بعد از اندازه گیری کف نسبت به برش سرامیک ها اقدام نمائید.

4. تهیه ملات

برای تهیه ملات ساختمانی پس از خرید مواد اولیه، آن ها را با هم مخلوط کرده و تا زمانی که مخلوط یکپارچه نشده به هم زدن ادامه دهید. یکی از ابزارهایی که تولید ملات را به سهولت انجام می دهد همزن الکتریکی است.

هنگامی که به حجم بالایی از ملات نیاز است، برای یکپارچه کردن آن از این ابزار استفاده می شود. ملات وقتی یکدست و یکپارچه باشد باعث می شود سرامیک راحت تر به سطح بچسبد.

5. پوشش کف با ملات

کف زمین را پس از هموار کردن با ملات بپوشانید. این که ملات صاف و یکدست بوده و حالتی نرم داشته باشد در قابلیت چسبندگی سرامیک به کف اثر مطلوبی خواهد گذاشت.

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

6. نصب سرامیک اسلب

برای حمل سرامیک های اسلب از دستگیره های مخصوص استفاده کنید. نحوه نصب سرامیک و قرار دادن آن در کف موضوعی بسیار مهم است، زیرا در کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. با استفاده از دستگیره سرامیک را در جای خود روی کف قرار دهید.

علاوه بر این که بر روی کف، ملات ریخته می شود، پشت سرامیک ها نیز باید با ملات پوشش داده شود تا سرامیک به خوبی بچسبد. پس از آن که سرامیک ها را در کف قرار دادید ممکن است برخی محل های پشت سرامیک حباب هوا وجود داشته باشد.

برای رفع این حباب ها و چسبندگی کامل سرامیک به کف می توان از چکش های پلاستیکی کمک گرفت. چکش زدن باعث می شوند سرامیک بهتر به دیوار یا کف بچسبد و کیفیت کار افزایش پیدا کند.

برای این که سرامیک ها در کنار یکدیگر محکم تر قرار گیرند می توان از گیره های پلاستیکی استفاده نمود. وقتی یکی از سرامیک ها را نصب کردید، سرامیک دوم را نیز قرار داده و با استفاده از گیره بین آن ها فاصله ایجاد کنید.

7. بندکشی سرامیک ها

بعد از آن که تمام سرامیک ها بر روی کف نصب شدند، برای پر کردن فاصله بین آن ها از دوغاب استفاده کنید. یک دوغاب مخصوص آماده کنید و سطح سرامیک ها را با آن پوشش دهید.

پس از آن که دوغاب به عمق شیارها نفوذ کرد و آن ها را پر نمود، اضافه های آن را از سطح پاک کنید و اجازه دهید ملات موجود در بندها خشک شود.

8. تمیزکاری سطح

وقتی تمام مراحل سرامیک کاری انجام شد و سرامیک ها به طور کامل نصب شدند، باید گرد و غبار از سطح آن ها پاک شود. سرامیک ها مسلماً در معرض گرد و غبار و مصالح ساختمانی قرار گرفته اند و آلودگی، بیشتر از آن چه که به چشم می آید بر آن ها نشسته است.

بنابراین پس از اتمام کار با استفاده از یک پارچه خشک مواد ساختمانی و دوغاب ها را از سطح سرامیک ها پاک کنید و در نهایت با پارچه ای مرطوب سرامیک ها را براق و تمیز نمائید.

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا

سوالات متداول درباره پیمانکار سرامیک اسلب

در آماده سازی کف برای نصب سرامیک اسلب باید به چه نکاتی توجه داشت؟

تا حد امکان سطح را صاف کنید و این نکته را مد نظر داشته باشید که کف اتاق پس از سرامیک کاری کمی بالاتر می آید از این رو به تمام قسمت های کف نظیر جلوی درب ها دقت ویژه نمائید.

برای رفع حباب های هوای پشت سرامیک نصب شده، چه باید کرد؟

برای رفع این حباب ها و چسبندگی کامل سرامیک به کف می توان از چکش های پلاستیکی کمک گرفت. چکش زدن باعث می شوند سرامیک بهتر به دیوار یا کف بچسبد و کیفیت کار افزایش پیدا کند.

بند کشی سرامیک ها چگونه انجام می شود؟

یک دوغاب مخصوص آماده شده و سطح سرامیک ها را با آن پوشش می دهند پس از آن که دوغاب به عمق شیارها نفوذ کرد اضافه های آن را از سطح پاک کرده و اجازه می دهند ملات موجود در بندها خشک شود

پیمانکار سرامیک اسلب از طراحی تا اجرا


در ادامه بخوانید:  پیمانکار ساختمان در تهران

پیمانکار سقف کناف مسکونی


پیمانکار سرامیک اسلب ، پیمانکار سرامیک اسلب اصفهان ، پیمانکار سرامیک اسلب ارزان ، پیمانکار سرامیک اسلب اراک ، پیمانکار سرامیک اسلب ایتالیایی ، پیمانکار سرامیک اسلب ایرانی ، پیمانکار سرامیک اسلب الوند ، پیمانکار سرامیک اسلب برای کف ، پیمانکار سرامیک اسلب برای کف ساختمان ، پیمانکار سرامیک اسلب بین کابینتی ، پیمانکار سرامیک اسلب بوک مچ ، پیمانکار سرامیک اسلب بزرگ ، پیمانکار سرامیک اسلب برای صفحه کابینت ، پیمانکار سرامیک اسلب بهداشتی ، پیمانکار سرامیک اسلب پارکینگ ، پیمانکار سرامیک اسلب پشت چسب دار ، پیمانکار سرامیک اسلب پشت بام ، پیمانکار سرامیک اسلب پی وی سی ، پیمانکار سرامیک اسلب پالرمو ، پیمانکار سرامیک اسلب پشت تلویزیون ، پیمانکار سرامیک اسلب پرسلان ، پیمانکار سرامیک اسلب پرسلانی ، پیمانکار سرامیک اسلب پاسارگاد ، پیمانکار سرامیک اسلب پشت تی وی ، پیمانکار سرامیک اسلب تبریز ، پیمانکار سرامیک اسلب تهران ، پیمانکار سرامیک اسلب تک فاز ، پیمانکار سرامیک اسلب تکسرام ، پیمانکار سرامیک اسلب تلویزیون ، پیمانکار سرامیک اسلب تی وی ، پیمانکار سرامیک اسلب تکسچر ، پیمانکار سرامیک اسلب چوب ، پیمانکار سرامیک اسلب چسبی ، پیمانکار سرامیک اسلب چسب ، پیمانکار سرامیک اسلب حیاط ، پیمانکار سرامیک اسلب در تهران ، پیمانکار سرامیک اسلب در تبریز ، پیمانکار سرامیک اسلب در اصفهان ، پیمانکار سرامیک اسلب در شیراز ، پیمانکار سرامیک اسلب دار ، پیمانکار سرامیک اسلب دستمزد ، پیمانکار سرامیک اسلب دستگاه برش ، پیمانکار سرامیک اسلب روی کابینت ، پیمانکار سرامیک اسلب روی دیوار ، پیمانکار سرامیک اسلب روش نصب ، پیمانکار سرامیک اسلب روش برش ، پیمانکار سرامیک اسلب زمینی ، پیمانکار سرامیک اسلب سرویس بهداشتی ، پیمانکار سرامیک اسلب ساختمان ، پیمانکار سرامیک اسلب سفید ، پیمانکار سرامیک اسلب سایز بزرگ ، پیمانکار سرامیک اسلب شرق ، پیمانکار سرامیک اسلب شیراز ، پیمانکار سرامیک اسلب صفحه کابینت ، پیمانکار سرامیک اسلب ضخیم ، پیمانکار سرامیک اسلب ضد آب ، پیمانکار سرامیک اسلب ضخامت ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح سنگ ، پیمانکار سرامیک اسلب طوسی ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح پارکت ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح چوب ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح کارا ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح بتن ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح کلکته ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح مرمر ، پیمانکار سرامیک اسلب طرح پاندا ، پیمانکار سرامیک اسلب غرب تهران ، پیمانکار سرامیک اسلب غرب ، پیمانکار سرامیک اسلب فایبرگلاس ، پیمانکار سرامیک اسلب فورمچ ، پیمانکار سرامیک اسلب فروش ، پیمانکار سرامیک اسلب فیلم نصب ، پیمانکار سرامیک اسلب قیمت ، پیمانکار سرامیک اسلب قزوین ، پیمانکار سرامیک اسلب قیمت نصب ، پیمانکار سرامیک اسلب قواره بر ، پیمانکار سرامیک اسلب کف ، پیمانکار سرامیک اسلب کابینت ، پیمانکار سرامیک اسلب کشی ، پیمانکار سرامیک اسلب کف حیاط ، پیمانکار سرامیک اسلب کلکته ، پیمانکار سرامیک اسلب کاشی تبریز ، پیمانکار سرامیک اسلب کرمان ، پیمانکار سرامیک اسلب کابینتی ، پیمانکار سرامیک اسلب گاز ، پیمانکار سرامیک اسلب گلستان ، پیمانکار سرامیک اسلب گرگان ، پیمانکار سرامیک اسلب ماگما گلد ، پیمانکار سرامیک اسلب مچ ، پیمانکار سرامیک اسلب نما ، پیمانکار سرامیک اسلب نمای ساختمان ، پیمانکار سرامیک اسلب نانو ، پیمانکار سرامیک اسلب نصب ، پیمانکار سرامیک اسلب نصاب سنگ اسلب ، پیمانکار سرامیک اسلب نمونه ، پیمانکار سرامیک اسلب نحوه برش ، پیمانکار سرامیک اسلب نحوه نصب ، پیمانکار سرامیک اسلب ویلا ، پیمانکار سرامیک اسلب ویلایی ، پیمانکار سرامیک اسلب واحد ، پیمانکار سرامیک اسلب وکیوم

پیمانکار سنگ اسلب ، پیمانکار سنگ اسلب اصفهان ، سنگ کاری ساختمان در تهران ، پیمانکار سنگ کاری ، پیمانکار سنگ اسلب اراک ، پیمانکار سنگ اسلب البرز ، پیمانکار سنگ اسلب الیگودرز ، پیمانکار سنگ اسلب اونیکس ، پیمانکار سنگ اسلب ایرانی ، پیمانکار سنگ اسلب ارزان ، پیمانکار سنگ اسلب اسپایدر ، پیمانکار سنگ اسلب بتنی ، پیمانکار سنگ اسلب بوک مچ ، پیمانکار سنگ اسلب بین کابینتی ، پیمانکار سنگ اسلب برای کف ، پیمانکار سنگ اسلب برای پشت تلویزیون ، پیمانکار سنگ اسلب پارکینگ ، پیمانکار سنگ اسلب پشت بام ، پیمانکار سنگ اسلب پشت تلویزیون ، پیمانکار سنگ اسلب پله ، پیمانکار سنگ اسلب تبریز ، پیمانکار سنگ اسلب تهران ، پیمانکار سنگ اسلب تراورتن ، پیمانکار سنگ اسلب تراورتن سیلور ، پیمانکار سنگ اسلب تراورتن سفید ، پیمانکار سنگ اسلب تزئینی ، پیمانکار سنگ اسلب خرید و فروش ، پیمانکار سنگ اسلب در تهران ، پیمانکار سنگ اسلب در اصفهان ، پیمانکار سنگ اسلب در شیراز ، پیمانکار سنگ اسلب در تبریز ، پیمانکار سنگ اسلب در مشهد ، پیمانکار سنگ اسلب ساختمان ، پیمانکار سنگ اسلب سرویس بهداشتی ، پیمانکار سنگ اسلب صفحه کابینت ، پیمانکار سنگ اسلب طرح سنگ ، پیمانکار سنگ اسلب طراحی داخلی ، پیمانکار سنگ اسلب کابینت ، پیمانکار سنگ اسلب کف ، پیمانکار سنگ اسلب کشی ، پیمانکار سنگ اسلب کف اسانسور ، پیمانکار سنگ اسلب کوارتز .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام
با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.



دیدگاه ها