طراحی و اجرای روف گاردن

1

طراحی و اجرای روف گاردن را می توان یکی از مهم ترین فعالیت ها در معماری شهری دانست. با توجه به مسائل تقسیم وزن، آبیاری و کف سازی مناسب و عایق رطوبتی خوب، بهتر است این امر مهم را به یک شرکت معتبر و مجرب بسپارید. اگر به دنبال شرکت طراحی و اجرای روف گاردن هستید می توانید با تاتیان معتبرترین شرکت ساختمانی در تهران همکاری داشته باشید. این گروه با سالها فعالیت مفید و کسب رضایت حداکثری مشتریان توانسته نام خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های اجرای روف گاردن به ثبت برساند.

اگر به دنبال یک پیمانکار خوب، با تیم حرفه‌ ای و تجربه لازم هستید، گروه فنی مهندسی تاتیان در خدمت شماست. خدمات پیمانکاری ساختمان در مناطق 22 گانه تهران و همچنین نواحی اطراف تهران به بهترین شکل برای شما ارائه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرگونه پروژه با این گروه تخصصی تماس 02122396716 بگیرید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن در لغت ایجاد فضای با صفا و زیبا روی پشت بام جهت رشد گیاهان می باشد. بستر رشد گیاه در بام سبز ، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی شکل می گیرد. ( مانند کف حیاط ساختمان که بر روی پارکینگ ساخته شده یا کف لابی ساختمان که سقف پارکینگ را تشکیل داده است.)

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه اجرای روف گاردن به عوامل و عناصر زیادی وابسته است قیمت روف گاردن با توجه به ساختار آن متغییر می باشد.

برخی از عواملی که بر هزینه اجرای روف گاردن تاثیر می گذارند:

متراژ پشت بام: متراژ بام و متراژ روف گاردن تاثیر مستقیم بر قیمت روف گاردن دارد.
سیستم های روشنایی: یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت باغ بام، استفاده از سیستم های روشنایی میباشد و با توجه به مقدار چراغ ها و نوع آنها می تواند تعیین قیمت شود.
هزینه زیرسازی: زیرسازی یا زهکشی روف گاردن با متریال های مختلفی مانند، چوب، سنگ و یا شن صورت می گیرد و با نتخاب هرکدام قیمت روف گاردن به طور مستقیم تغییر میکند.
می توان گفت استفاده از چوب برای زیرسازی روف گاردن از شن و سنگ گران تر بوده و بر هزینه اجرای روف گاردن می افزاید.
عناصر تزئینی و متفرقه:استفاده از فواره، آب نما استفاده از آلاچیق ها و فلاورباکس ها، تعبیه آبیاری هوشمند،فرنیچر روف گاردن و مبلمان فضای باز و…. می توانند در تعیین قیمت روف گاردن موثر باشند.

با توجه به نکات گفته شده شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت و هزینه اجرای روف گاردن و همچنین اجرای روف گاردن با چوب پلاست با کارشناس تاتیان در تماس باشید.

اگر به دنبال یک پیمانکار خوب، با تیم حرفه‌ ای و تجربه لازم هستید، گروه فنی مهندسی تاتیان در خدمت شماست. خدمات پیمانکاری ساختمان در مناطق 22 گانه تهران و همچنین نواحی اطراف تهران به بهترین شکل برای شما ارائه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرگونه پروژه با این گروه تخصصی تماس 02122396716 بگیرید.

مهمترین نکته ای که باید در طراحی و اجرای روف گاردن نظر بگیریم:

برای تراس پشت بام موارد عملی زیادی وجود دارد که مهم ترین آن وزنی است که می تواند تحمل کند. شما می توانید وزن سطح کاشت خود را بر حسب متر مکعب خاک اشباع محاسبه کنید زیرا این عنصر سنگین ترین عنصر است. جای تعجب است که خاک چقدر باید کم عمق باشد تا از حد مجاز وزن تجاوز نکند. بقیه قسمت های کاشت را می توان با یک محصول سبک وزن مانند LECA پر کرد. ظروف باید از جنس استیل 3 میلی متری با کیفیت خوب و کاملا گالوانیزه باشند تا زنگ نزنند. آنها را می توان با رنگی ملایم پوشش داد که به جای برجسته شدن، با هم ترکیب می شود - این گیاهانی هستند که می خواهید در نهایت از آنها استفاده کنید. اگر سبک را دوست دارید، فولاد کورتن نیز انتخاب عملی خوبی است.

تراس های پشت بام اغلب دارای یک کف معلق هستند که به این معنی است که آب می تواند از سطح کف عبور کند و به سیستم زهکشی زیرین برسد. این بدان معنی است که سنگ یا چینی به عنوان یک انتخاب کف کاربرد دارد. سعی کنید ظروف چینی را انتخاب کنید که با تابش نور خورشید و درخشان شدن آن، خیلی روشن نباشد. تخته عرشه کامپوزیت ماندگاری بالایی دارد و تعمیر و نگهداری پایینی دارد.

مزایای اجرای روف گاردن

علاقه مندانی که تصمیم به ساخت روف گاردن می گیرند، نسبت به کسانی که از راه حل های سنتی حمایت می کنند، مزایای زیادی کسب می کند.

عایق حرارتی و صوتی اضافی خانه. بام سبز یک عایق حرارتی عالی است: از سرما در زمستان و گرمای بیش از حد در تابستان محافظت می کند، یعنی تأثیر مثبتی بر میکروکلیمای زیر سقف و منطقه دارد. بنابراین، سقف های “سبز” در مناطق شمالی و جنوبی مفید هستند.

سقف بدون تعمیر حداقل 20 سال دوام می آورد. سقف چیدمان مناسب ایمنی پوشش ضد آب را تضمین می کند که برای مدت طولانی تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش و دما قرار می گیرد و در معرض تغییر شکل با گرمایش ناهموار و آسیب مکانیکی است. به لطف این همه ضد آب، می توانید با خیال راحت از لایه پوند و فرش سبز محافظت کنید. گاهی اوقات برای دوام بخشیدن به پوشش، سقف را حتی بدون اطمینان از عملکرد آن، چمن کاری می کنند. از این نظر قابل اطمینان ترین قسمت سقف ها کاملاً بسته است. و در چنین سطحی تقریباً هیچ بارندگی وجود ندارد.

جبران فضایی سبز کردن پشت بام خانه، مخصوصاً که در یک زمین کوچک ساخته شده است، چمن سبزی را که در زیر ساختمان مرده است به صاحبش برمی گرداند و به حفظ میکروکلیمای خاک کمک می کند.

روف گاردن به دلیل مزایای زیست محیطی متعددی که دارد در مدت زمان بسیار کوتاهی رایج شده است. بام های سبز را می توان نه تنها با سقف های مسطح سنتی، بلکه با سقف های شیبدار نیز تطبیق داد. اما سقف هایی با شیب بیش از 45 درجه برای سیستم بام سبز مناسب نیستند.

پایداری شهری در ابتدایی ترین شکل خود به عنوان تسلط پایداری اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی در زندگی شهری تلقی می شود. کاربردهای بام سبز از نظر این سه عنصر تأثیرات مثبتی بر پایداری شهری دارند. مطالعات اخیر نشان داده است که باغ های بام سبز مزایای زیادی از مقیاس منطقه ای گرفته تا ساختمانی دارند. مشخص است که روف گاردن به دلیل مزایایی که برای محیط زیست ما دارد امروزه در دنیای ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل جزیره گرمایی شهری را در مراکز شهر انجام می دهد،

عایق حرارتی ساختمان را فراهم می کند،

آسایش حرارتی ساختمان ها را در هر دو فصل زمستان و تابستان فراهم می کند.

ضمن اینکه تنوع زیستی را برای گیاهان فراهم می کند، محیطی زیبا و دلپذیر ایجاد می کند.

علاوه بر این، اجرای روف گاردن باعث بهبود عمر بام و ساختمان ها و کنترل روان آب های طوفانی می شود.  یک بام سبز می تواند رواناب آب طوفان را 50 تا 60 درصد کاهش دهد و گاهی اوقات آن را به طور کامل متوقف کند.

اگر به دنبال یک پیمانکار خوب، با تیم حرفه‌ ای و تجربه لازم هستید، گروه فنی مهندسی تاتیان در خدمت شماست. خدمات پیمانکاری ساختمان در مناطق 22 گانه تهران و همچنین نواحی اطراف تهران به بهترین شکل برای شما ارائه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرگونه پروژه با این گروه تخصصی تماس 02122396716 بگیرید.

طراحی روف گاردن

روف گاردن با ساختار اولیه معمولی متفاوت است. سقف سنتی برای محوطه سازی به شرح زیر است:

1. در بالای سازه نگهدارنده، روکش ماسه سیمانی با شیب 1.5 – 5 درجه به سمت زهکش ساخته شده است (برای هر سقف مسطح یک شیب لازم است).

2. سطح آن با پرایمر و مخلوطی از قیر اکسید شده و حلال درمان می شود. در بالای صفحه، بخار به صورت آزاد گذاشته می شود. در صفحات عمودی، مانع بخار تا ارتفاعی بیش از سطح عایق خم شده و درزها آب بندی می شوند.

3. لایه بعدی عایق حرارتی است. با افزایش بارهای استاتیکی و دینامیکی باید از مقاومت فشاری بالایی برخوردار باشد. موادی که با این کار کنار می آیند شامل تخته های چوب پنبه ای، فوم پلی اورتان و پلی استایرن اکسترود شده است. در صورت عدم استحکام کافی عایق، برای توزیع بارها بر روی آن، باید یک روکش سیمانی ساخته شود.

4. به دنبال آن یک لایه محافظ از ژئوتکستایل (ژئوتکستایل)، یک ماده بادوام ساخته شده از پلی پروپیلن یا پلی وینیل کلراید (PVC) می باشد. ژئوتکستایل برای جلوگیری از آسیب مکانیکی به لایه بعدی – ضد آب – ضروری است. “سبز” الزامات سخت گیرانه تری را بر روی سقف تحمیل می کند: باید نه تنها از بارندگی، بلکه در هنگام آبیاری از رطوبت نیز محافظت شود، باید انعطاف پذیر، بادوام، مقاوم در برابر اثرات میکروارگانیسم ها و هوموس باشد. غشاهای تقویت شده با قیر پلیمری برای این منظور مناسب هستند.

5. لایه میخچه از جوانه زدن ریشه ها در عایق رطوبتی جلوگیری می کند. بهتر است آن را از یک واشر پلیمری الاستیک با سلول‌های ویژه‌ای که رطوبت را حفظ می‌کند، بسازید. این مبنایی را برای قرار دادن لایه های بعدی و خاص یک بام سبز تشکیل می دهد.

طراحی و اجرای روف گاردن

ساخت روف گاردن

ترکیب و ضخامت لایه های بعدی بام سبز به نوع منظر بستگی دارد. اگر ساده ترین راه انتخاب شود – گیاهان در وان خواهند بود – پوشش به روش سنتی برای تراس ها انجام می شود. روی پایه آماده شده یک لایه سنگ خرد شده یا شن به ضخامت 35 سانتی متر گذاشته می شود. دال های بتنی یا سایر مواد مناسب آزادانه در بالا قرار می گیرند. تراس های محبوب پوشیده از سنگریزه که می توانید روی آن ها قدم بزنید. در صورت بتن ریزی روسازی، زیر آن روکش سیمانی ساخته می شود. بدین ترتیب می توان تمامی پهنه های پیاده بام سبز و فضاهای آزاد را تحقق بخشید. چند لایه دیگر در محل کاشت و زیر سقف کاملا سبز گذاشته شده است.

لایه زهکشی 5 تا 10 سانتی متر ضخامت دارد، آب اضافی را از بین می برد و در زمان های خشک رطوبت را حفظ می کند. به سیستم زهکشی متصل است. مواد کلاسیک سبک وزن برای زهکشی عبارتند از شن رسی، کک پرلیت و پوکه خرد شده. سنگین ترها شن و خاک رس سست هستند. همچنین ممکن است دستگاه زهکشی لایه پلی آمید. گاهی اوقات لوله های زهکشی سوراخ دار وجود دارد که جریان آب را در لایه ای از شن بهبود می بخشد.

لایه فیلتر از ورود ذرات ریز خاک به زهکشی و شسته شدن لایه حاصلخیز جلوگیری می کند. این لایه از ژئوتکستایل ساخته شده است که می تواند به آب و ریشه گیاهان نفوذ کند و در معرض پوسیدگی نیست. این امر از نکات مهم در اجرای روف گاردن می باشد که باید به آن توجه کرد.

طراحی و اجرای روف گاردن

انواع روف گاردن

1. روف گاردن اینتنسیو یا متمرکز

این مدل از روف گاردن باید در هنگام طراحی و ساخت ساختمان در نظر گرفته شود چرا که حجم خاک در این مدل بسیار زیاد است و به همین جهت هم فشار نسبتا زیادی به پشت بام شما خواهد آورد. به همین دلیل اگر بخواهید روف گاردن اینتنسیو راه اندازی کنید، می‌بایست از موقع طراحی ساختمان به آن فکر کنید. گیاهان مورد استفاده در این نوع، محدودیت آن چنانی ندارند و می‌توان حتی از درخت های زیبا و مشخصی نیز استفاده کرد چراکه قطر خاک به قدر کافی زیاد می‌باشد. البته این که می‌گوییم برای این نوع می‌بایست از ابتدای طراحی ساختمان به آن فکر کرد همیشه صادق نیست. منظور از این موضوع، امکان تحمل وزن بسیار زیاد این نوع روف گاردن است، این میزان مقاومت شاید با مقاوم سازی ساختمان میسر باشد.

البته این نوع روف گاردن نیاز به طراحی از ابتدای ساخت ساختمان دارد .اگر شما در حال طراحی و ساخت ساختمانی هستید یا ساختمانی دارید که می‌خواهید بام سبز یا روف گاردن داشته باشد، می‌توانید با کارشناسان تاتیان تماس بگیرید.

2. روف گاردن اکستنسیو یا گسترده

روف گاردن اکستنسیو (Extensive) برای کسانی است که روف گاردنی مانند مدل اینتنسیو (Intensive) یا همان متمرکز می‌خواهند ولی امکان مقاوم سازی ساختمان در حد نیاز امکان پذیر نیست.

در این نوع روف گاردن نیازی به طراحی از ابتدای ساخت ساختمان نداریم (در حالت عادی) و عمق خاک از نوع اینتنسیو کمتر است، به همین دلیل، تنوع گیاهی به اندازه حالت اینتنسیو نمی‌تواند مثل پارک ها باشد اما بازهم تنوع زیادی وجود دارد و قادر به استفاده از تعداد زیادی از درختچه ها در نوع روف گاردن اکستنسیو (Extensive) هستید. این نوع از بام سبز ها حالت باغچه مانند خواهند داشت و می‌توانید با سختی نه چندان زیادی از آن استفاده کنید.

3. بام سبز ماژولار

روف گاردن ماژولار ساده ترین مدل در بین روف گاردن می‌باشد. ماژولار در زبان انگلیسی به معنی قابل اضافه/حذف می‌باشد. این مدل را اگر بخواهیم به زبان ساده برایتان توصیف کنیم، همان مدل گلدانی است. در روف گاردن ماژولار از گلدان ها برای بام سبز یا باغ بام شما استفاده می‌شود. البته یک نوع دیگری نیز می‌توان قید کرد که به تنهایی نمی‌توان آن را یک مدل در نظر گرفت و آن هم مدل ترکیبی است. مثلا شما می‌توانید در بام سبز خود از ترکیبی از روش ماژولار و اکستنسیو استفاده کنید. این مدل همان مدل گلدانی است که در صورت طراحی مناسب می‌تواند باعث داشتن جلوه های بسیار زیبایی در ساختمان شما شود.

4. سیستم گسترده در روف گاردن

برای سیستم گسترده در طراحی روف گاردن ، از کلمه ی Green Roof یا بام سبز استفاده می‌شود. این سیستم ، مدلی است که برای فضای سبز کم ارتفاع و ضخامت کم ، شناخته می شود. این نوع بام ، فقط دارای یک یا دو نوع گیاه کم عمق ، می‌باشد. معمولاً این سیستم برای زمانی‌که حداقل بار ، وزن ایده آل باشد ، به کار گرفته می‌شود. به‌ طوری که ، فقط پرسنل نگهداری و تعمیر ، می توانند به این نوع بام ، دسترسی داشته باشند. این نوع از بام ، مثل چمن های نروژی که معروف هستند ، بر روی بام‌ هایی که شیب دار هستند ، ساخته می شوند. در این سیستم ،  گیاهان ، عمقی بین ، 30 تا 90 میلی‌متر ، دارند.

طراحی و اجرای روف گاردن

5. سیستم متمرکز در روف گاردن

در سیستم متمرکز ، از واژه ی انگلیسی Roof Garden یا ، باغ بام استفاده می‌شود. این سیستم به نام باغ بام نیز شناخته می‌شود. این نوع از بام سبز ، شامل انواع مختلفی از گیاهان می‌باشد ، و مثل یک پارک ، یا باغ طراحی می‌شود. در برخی از بام‌ های سبز ، درختان بزرگ و آب‌ نماهایی ، استفاده می شوند ، که این موضوع ، نیاز به تقویت ساختمان مورد نظر دارد. این سیستم ، در شرکت تاتیان ، به نحو احسن ، توسط طراحان و مهندسان خلاق و حرفه ای ، طراحی و انجام داده می شود.

6. سیستم جعبه گیاه روف گاردن

در این روش از طراحی روف گاردن ، گیاه و محیط کاشت آن ، در جعبه‌ هایی مخصوص ، کل بام سبز را پوشش می دهد. در سیستمی که به صورت جعبه گیاه می باشد ، محیط کاشت فضای سبز ، یک لایه پیوسته روی بام سبز می‌باشد. این مدل از بام سبز برای پروژه‌ های ساختمانی مناسب است و در حال حاضر ، در شهر های مشهد و تهران بیشترین طرفدار را ، دارد.

7. سیستم ترکیبی روف گاردن

این نوع بام ، ترکیبی از دو سیستم گسترده و متمرکز است و ، دارای فواید دو بامی است که در بالا گفته شده است. این روش ، دارای ظرفیت بار بیشتری است. در شرکت تاتیان ، تمامی روش های بالا ، وجود دارد و مهندسین ما ، تمامی مدل های روف گاردن را ، برای شما اجرا می کنند.

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی روف گاردن در تهران

طراحی روف گاردن ، امروزه ، به یک امر بسیار مهم و ضروری برای ساختمان های مدرن و بروز ، تبدیل شده است. اگر شما ، قصد انجام این کار را دارید ، می توانید امور طراحی روف گاردن خود را ، به شرکت تاتیان ، بسپارید.

معایب روف گاردن

از آنجاکه برای طراحی و اجرای باغچه در پشت‌بام نیاز است مصالحی روی سطح بام کار گذاشته شوند، در پی آن وزن زیادی به ساختمان تحمیل می‌شود که برخی ساختمان‌ها مقاومت لازم را برای تحمل این وزن سنگین ندارند. این وزن شامل خاک روف گاردن، وزن گیاهان کاشته شده، وزن مبلمان و آلاچیق استفاده‌شده در بام است.

علاوه ‌بر این وزن ثابت، در فصولی که بارندگی وجود دارد، وزن آب باران نیز به آن اضافه می‌شود. همچنین هنگام آبیاری گیاهان، وزن آبی که در آن‌ها ذخیره می‌شود نیز باید هنگام طراحی در نظر گرفته شود و بر اساس تحمل ساختمان، به این کار اقدام کرد. از دیگر معایب آن این است که ممکن است در برخی مناطق، بر اساس نوع اقلیم و آب‌وهوای آن، شرایط نگهداری و رشد گیاهان وجود نداشته باشد و درنتیجه این اقدام غیرقابل اجرا به شمار می‌رود و طرح آن کاملاً غیرعملی است.

از طرف دیگر ممکن است پس از گذشت زمان، برای خاکی که مصرف‌شده مشکلاتی به وجود بیاید، ازجمله نشست خاک، ته‌نشین شدن آن و یا سخت شدن ذرات خاک که حل کردن آن‌ها هزینه‌هایی مضاعف برای ساکنین ایجاد می‌کند.

حتی گاهی ممکن است گیاهان موجود در روف گاردن باعث ایجاد مشکلاتی شوند. به این صورت که ممکن است ریشه‌های گیاهان به داخل سقف نفوذ کند و برای ساکنین طبقه آخر مشکلاتی به وجود بیاورد. همچنین ممکن است به‌وسیله گیاهان، به سطح صاف سقف آسیب وارد شود و موجب تحمیل هزینه‌های اضافه به ساکنین شود.

قیمت روف گاردن

هیچ وقت در اجرای روف گاردن به دنبال قیمت پایین تر نباشید. قیمت روف گاردن پایین یک محصول، مساوی است با کیفیت پایین تر و عمر مفید کمتر و در پروژه‌های روف گاردن استفاده از متریال نامناسب دارای هزینه‌های سنگین تر خواهد بود. اگر دنبال اجرای بام سبز با متریال‌های خارجی باشید قیمت هر متر مربع اجرای آن بالای یک میلیون تومان است.

متاسفانه برخی از شرکت‌ها فقط مدعی اجرای این نوع بامهای سبز در کشور هستند. اما صدمات فراوانی به ساختمان وارد می‌کنند. ناشی گری در اجرای بام سبز یا بام باغ باعث می‌شود; طرح اجرا شده تنها چند ماه زیبا و کارآمد باشد. اما بدون تردید بعد از مدتی به علت اجرای غیر اصولی تبدیل به انبوهی از زباله می‌شود.

سقف روف گاردن

روف گاردن‌ها عمدتاً محیطی هستند که در برابر تابش مستقیم نور و حرارت خورشید قرار دارند. از طرفی هم در بازه‌های زمانی مختلفی در روز و شب، سرما و گرما، باد و باران بودن در روف گاردن لذت خاص خود را دارد اما نه به قیمت سوختن جلوی آفتاب یا سرتاپا خیس شدن. به همین منظور، چاره‌ای به نام سقف اندیشیده شده است.

سقف‌ها پوشش بسیار مناسبی در برابر شرایط مختلف جوی به دست می‌دهند و با خیال راحت می‌توان از بودن در روف گاردن و آن همه هزینه‌ای که برای آن شده است لذت برد. در هر صورت، نکته‌ای که مهم است باید در انتخاب نوع سقف هم دقت داشت.

طراحی و اجرای روف گاردن

انواع سقف‌های روف گاردن

از نظر مکانیسم انواع سقف‌هایی که می‌توان در روف گاردن به کار بست را می‌توان در دو دسته متحرک و ثابت دسته بندی کرد. سقف‌های متحرک به صورت دستی یا ماشینی بسته به نیاز باز و بسته می‌شوند. از نظر جنس سقف هم می‌توان انواع سقف را در چند دسته زیر قرار داد.

1. سقف چوبی

2. سقف پلی کربنات

3. سقف پارچه‌ای

4. سقف شیشه‌ای

طراحی روف گاردن کوچک

طراحی روف گاردن کوچک می تواند شامل اجرای باربیکیو یا چند فلاورباکس باشد. امروزه صنعتی شدن شهرها و کم شدن فضاهای سبز و محیط های طبیعی، باعث شده که مردم به استفاده از فضای حداقلی حیاط یا بام بیشتر توجه کنند. روف گاردن کوچک در خانه هایی با متراژ پایین و آپارتمان هایی کوچک قابل اجرا می باشد. طراحی و اجرای روف گاردن های کوچک آسان تر و کم هزینه تر از اجرای بام سبزهای بزرگ است.

هزینه روف گاردن کوچک

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه روف گاردن کوچک نوع طراحی آن است. طراحی روف گاردن کوچک می تواند ساده باشد و به یک گلدان و باربیکیو ختم شود یا پیچیده تر باشد و شامل آبنما و نیمکت و .. باشد. طبیعی است که هزینه بام سبز با طراحی ساده کمتر است. همچنین عواملی چون نورپردازی روفگاردن، نوع گیاهان ، در هزینه نهایی روفگاردن کوچک تاثیر دارد. نورپردازی بام سبز تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد همچنین باعث می شود که بام سبز در شب همچنان پویا و سرزنده باشد.

اجرای روف گاردن کوچک

اجرای روف گاردن کوچک یا بزرگ کاری تخصصی است و نیازمند مهارت های خاصی است. برای اجرای روف گاردن های کوچک می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد. هرچه فضای پشت بام یا تراس مورد نظر برای طراحی بزرگتر باشد، اجرای آن زمان طولانی تر خواهد بود. زیرا از المان های بیشتری مثل اجرای باربیکیو، اجرای آبنما، آلاچیق، گیاهان طبیعی و .. می توان استفاده کرد و اجرای اصولی هرکدام نیازمند زمان بیشتر و هزینه بیشتر می باشد. اجرای بام سبز علاوه بر ایجاد مکان تفریحی، موجب کاهش آلودگی هوا نیز می شود. همچنین سبب تعدیل دمای ساختمان می گردد. این امر کاهش مصرف انرژی را در پی دارد. از دیگر مزایای اجرای روف گاردن می توان به افزایش ارزش ملک اشاره نمود.

طراحی و اجرای روف گاردن

عایق کاری روف گاردن

با استفاده از طراحی مسیری برای زهکشی آب باران روی بام می توان روف گاردن را عامل کنترل سیلاب ها و آب های جمع شده ناشی از باران شدید دانست. بعد از نصب تاسیسات برقی و مکانیکی پوششی به عنوان عایق رطوبتی اجرا می شود که می تواند از نوع قیر و گونی و یا رنگ عایق رطوبتی نانو باشد. با توجه به عملکرد مناسب عایق رطوبتی نانو و اجرای راحت آن بیشتر این نوع پوشش به عنوان عایق به صورت چند لایه استفاده می شود. برای هدایت آب ناشی از آبیاری و یا آب بارانی که توسط خاک جذب نشده و روی کف بام جاری می شود ، از تایل پلاستیکی به منظور زهکشی استفاده می شود. تایل زهکشی آب مازاد خاک را گرفته و از طریق مسیر تعیین شده به مجرای آب باران هدایت می شود.

آبیاری روف گاردن

برای آبیاری گیاهانی که طبق طراحی فضای سبز بر روی بام اجرا شده اند می توان از سیستم آبیاری قطره ای استفاده نمود و یا منبع آب کوچکی از آب های مصرف شده که برای گیاهان مناسب هستند نیز استفاده نمود. سیستم آبیاری قطره ای و سیستم استفاده دوباره از آب های مصرفی واحدها می تواند از هدر رفتن بیهوده آب جلوگیری نماید و طبق برنامه زمانبندی مشخصی گیاهان روف گاردن به راحتی آبیاری شوند.

طراحی و اجرای روف گاردن

کفپوش روف گاردن

عملیات پوشاندن کف در صنعت ساختمان به نام کفسازی معروف است. انواع روف گاردن را می توان از نظر نوع کفپوش دسته بندی کرد. پوشش های کف با توجه به نکات اقتصادی و عملکردهای مختلف مورد نیاز، در انواع مختلفی از نظر جنس و کاربرد تقسیم می شوند. کف روف گاردن یا بام سبز می تواند با متریال متنوعی پوشانده شود که از انواع کفپوش روف گاردن می توان به چوب ترمووود ، تایل بتنی و انواع سنگ ها اشاره نمود.

برای استفاده کفپوش چوبی ابتدا کف باید با ترمووود روف گاردن و یا فلز ، شبکه بندی شده و بعد تایل ترمووود بر روی آن نصب گردد . برای ماندگاری و دوام بهتر ترمووود باید رنگ پایه روغن بعد از نصب بر روی آن اجرا شود که این پوشش باعث مقاوم تر شدن چوب ترمووود در برابر شرایط جوی ، باران و حرارت می شود.

اجرای تایل بتنی و سنگ بر روی کف روف گاردن نیازمند اجرای زیرسازی مسطح و تراز است. بعد از اجرای تاسیسات بر روی کف ، لایه ای بتنی به صورت درجا اجرا می شود تا باعث مسطح شدن کف بام شود. بعد از خشک شدن بتن به طور کامل تایل بتنی و یا سنگ با ملات اجرا می شود.

تاسیسات برقی و مکانیکی روف گاردن

برای اجرای آب رسانی و نورپردازی روف گاردن نیاز به آماده سازی بستری برای تاسیسات برقی و مکانیکی است. تجهیزات تاسیسات برقی و مکانیکی مانند لوله برق و لوله آب بر روی کف قبل از اجرای عایق رطوبتی نصب می شوند. سپس بعد از اجرای لوله به دلیل مقاوم شدن لوله ها در برابر ضربه لایه ای به عنوان پوشاننده بتنی بر روی لوله ها اجرا می شود. بعد از اجرای عایق رطوبتی و نصب کفپوش روف گاردن دیگر تجهیزات تاسیسات مانند سیم کشی ، سینک و چراغ پارکی و غیره ، نصب و اجرا می شوند.

گرمایش و سرمایش روف گاردن

بام سبز به علت اینکه در فضای باز قرار دارد و در تعامل با محیط می باشد نیاز به سرمایش و گرمایش مخصوص به خود دارد. استفاده از سیستم های سرمایشی تراکمی و جذبی به هیچ عنوان مناسب فضای باز نیست. برای سرمایش روف گاردن می توان از دستگاه مه پاش که سیستم سرمایش تبخیری است استفاده می شود و برای گرمایش روف گاردن می توان از گرماتاب استفاده کرد.

دیوارپوش روف گاردن

دیوار به عنوان عنصر جداکننده فضاهای داخلی و یا مرزی بین فضای بیرونی و داخلی است. همچنین دیواره های کوتاه جان پناه ساخته شده بر روی بام نیز به عنوان دیوار می تواند با متریال های متفاوتی پوشانده شود. دیواره روف گاردن که دارای حداقل ارتفاع 90 سانتیمتر است به عنوان جان پناه با متریال های متفاوتی می تواند پوشیده شود. از انواع دیوارپوش روف گاردن میتوان به تایل ترمووود ، تایل بتنی و تایل سنگی اشاره نمود که همانطور که گفته شد این متریال ها به عنوان کفپوش روف گاردن نیز استفاده می شوند.

طراحی و اجرای روف گاردن

سفارش ساخت روف گاردن

برای ساخت و سفارش ساخت روف گاردن در تهران و شمال از طریق شماره های ذیل اقدام نمایید، تا کارشناسان ما با مشاوره های تخصصی بهترین مدل ها و طراح های روف گاردن را متناسب با فضای شما، در اختیارتان قراردهند.
02122396716

تلفن مستقیم سفارش ساخت روف گاردن  09124600694

اجرای روف گاردن در تهران

نها مزیت بام سبز زیبایی و فضای فرح بخش آن نیست، اجرای روف گاردن در تهران موجب می شود که هوای پاکیزه در بام شما در جریان باشد. علاوه بر این پوشش گیاهی روی بام مانع از هدر رفت آب می شود و کمک زیادی میکند تا این آب ها روانه فاضلاب شهری نشود. همچنین همانند یک عایق دما و حرارت عمل می کند و مانع از هدر رفت انرژی و افزایش دمای محیط می شود. روف گاردن عایق صدا هم نیز هست و از این رو بهترین مکان برای استراحت و گذران اوقات فراغت است. در صورتی که بام سبز را با یک شیشه بپوشانید و به عنوان ذخیره کننده انرژی خورشیدی از آن استفاده کنید.

شرکت طراحی روف گاردن

شركت تاتیان در زمينه فضاى سبز ساختمانى كه با به روزترين تكنولوژى دنيا فعاليت دارد قصد دارد كه فضاى بلا استفاده حياط يا بام شما را تبديل به فضايى دلنشين و كاربردى كند. اين شركت با بهترين متريال و برترين مهندسين طراح و عمران به شما اين اطمينان خاطر را ميدهد كه به آسودگى محيط سبز و قابل استفاده اى را براى شما خلق كند.

تلاش شرکت تاتیان همواره بر این است تا با تکنولوژی مدرن و تجربه فنی متخصصان خود برای زیبایی محیط پیرامون خود و زندگی شهری امروز گامی موثر برداریم.

شرکت تاتیان تیمی متشکل از مهندسین با تجربه در زمینه روف گاردن و لنداسکیپ و دیوار سبز ، با بهره گیری از برترین طرح ها و معیارهای روز دنیا می باشد.

چنانچه جهت شروع پروژه های خود نیاز به مشاوره دارید، مهندسین و کارشناسان شرکت تاتیان برای پاسخگویی به سوالات شما عزیزان آماده خدمت رسانی می باشند و بهترین پیشنهادها را مطابق با سلیقه تان پیش روی شما عزیزان خواهد گذاشت.

روف گاردن ایرانی ، طراحی روف گاردن کوچک ، طراحی روف گاردن کلاسیک ، طراحی پشت بام ارزان ، روف گاردن تهران ، طراحی پشت بام سنتی ایرانی ، طراحی پشت بام آپارتمان ، روف گاردن ارزان ، روف گاردن پشت بام ، روف گاردن سنتی ، طراحی پشت بام آپارتمان ، طراحی پشت بام ایرانی ساده ، طراحی پشت بام ایرانی ساده ، بالکن روف گاردن ، طراحی روف گاردن مدرن ، طراحی و اجرای روف گاردن ، شرکت طراحی و اجرای روف گاردن ، قیمت طراحی و اجرای روف گاردن ، طراحی و اجرای روف گاردن در تهران ، طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد ، طراحی و اجرای روف گاردن اصفهان ، طراحی و اجرای روف گاردن باکس ، طراحی و اجرای روف گاردن با چوب ، طراحی و اجرای روف گاردن بام ، طراحی و اجرای روف گاردن باغچه ، طراحی و اجرای روف گاردن پنت هاوس ، طراحی و اجرای روف گاردن روی زمین ، طراحی و اجرای روف گاردن روی ایزوگام ، طراحی و اجرای روف گاردن رشت ، طراحی و اجرای روف گاردن ساده ، طراحی و اجرای روف گاردن سنتی ، طراحی و اجرای روف گاردن ساختمان ، طراحی و اجرای روف گاردن سقف ، طراحی و اجرای روف گاردن سبز ، طراحی و اجرا روف گاردن ، طراحي و اجراي روف گاردن ، طراحی و اجرای روف گاردن صفر تا صد ، طراحی و اجرای روف گاردن غرب تهران ، طراحی و اجرای روف گاردن کلاسیک ، طراحی و اجرای روف گاردن لاکچری ، روف گاردن ، طراحی روف گاردن ، طراحی و اجرای روف گاردن 4*4 ، روف گاردن تهران ، روف گاردن چیست ، طراح روف گاردن ،  طراحی و اجرای روف گاردن 50 متر ، طراحی و اجرای روف گاردن 60 متر ، طراحی و اجرای روف گاردن 60*6 ، طراحی و اجرای روف گاردن 6 متری ، طراحی و اجرای روف گاردن 70 متر ، طراحی و اجرای روف گاردن 7 متری ، طراحی و اجرای روف گاردن 80 متر .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام
با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.



دیدگاه ها

کاربر 13 می‌گوید:
  • 1401/12/24 - 13:28

خیلی ایده های جذابی هستن ممنون از مقاله مفیدتون

پاسخ